söndag 1 januari 2012

Nyårslöfte?


Röka har jag slutat med för minst hundra år sen.
Syndar gör jag gärna.
Banta?
Kommentarerna på neswmills artikel "För dig som vill börja ditt nya smala år efter nyår" gör att bantningsidén blir helt och hållet ointressant:


#1 "en mager kvinna är som en impotent man.... mycket trist att kela med!
utan rumpa och lår så blir hon bara en "pojke utan snopp"


#2: håller med............ okok. Kvinnor ska ha kurvor :D

Så min tanke är att bara testa 15 sekunders-regeln, och förlita mig på min hjärna och karaktär.
Inför varje frestelse ta 15 sekunders time-out, och reflektera, sen låta förnuftet styra.
Vad tror ni om de?

9 kommentarer:

  1. Såg en sak på nätet:

    Installerar platt mage 2012. Var god vänta...
    █░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ 5%
    Systemfel...
    Ta först bort fett från 2008, 2009, 2010, 2011 och försök igen

    OnT: Karlar gillar kvinnor med höfter och hull av den enkla anledningen att de är fertilare och fortplantningen sitter djupt inprogrammerat i vårt DNA. Sedan brukar kurviga kvinnor vara bra mycket trevligare också.

    SvaraRadera
  2. "Inför varje frestelse ta 15 sekunders time-out, och reflektera, sen låta förnuftet styra."

    Låter som en alldeles utmärkt idé. Denna taktik måste dock vila på ett väl förankrat beslut. Annars torde impulserna bli för starka.

    Jag skummade igenom artikeln. Den var faktisk tänkvärd. Jag tänker då främst på att så många tänker på mat (skyldig pizza/chokladtårta) alltför mycket, utan att det ger resultat. Det sistnämnda tror jag bl.a. till stor del beror på att man faktiskt inte tagit något beslut. Dessutom varför man tagit detta beslut dvs en insikt som bygger på de fördelar som förändringen ger kontra nyår torde ha större chans att lyckas.

    /Plutten

    SvaraRadera
  3. Kontra pizza och chokldtårta, Plutten, tror du 15 sekunder är en väl avvägd mängd tid. Handen på hjärtat nu, Pluttis!

    SvaraRadera
  4. Mot pizza, chokladtårta samt sega råttor (original) är allt motstånd meningslöst, för det har jag sett på Oprah. Men i övrigt är 15-sekundersregeln verkningsfull.

    /Plutten

    SvaraRadera
  5. Nu skall jag vara lite skadeglad. Vi kunde häromdagen läsa på DN om en 19-årig tös som via en auktion införskaffat en jättelik hummer för 4500 SEK. Detta är en månadshyra för många osv. Nu är hon i tidningen igen då de misslyckats med att äta tingesten. För hårt skal. Vem hade kunnat ana det? Nåväl, det kanske är värt 4500 spänn för att bli en rubrik två gånger. Frågan är om man vill bränna sina 15 minuter på detta? 1, 2, 3, ...

    /Plutten

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/4500-kronors-hummer-gick-inte-att-ata

    SvaraRadera
  6. En sån story! Och media hängde på! Obegripligt.
    Snuskhumrar!

    SvaraRadera
  7. De flesta verkar leva för att äta.
    Jag äter för att leva.
    Jag är överens med dig Carina och övriga kommentatorer, och SD om mycket, för att inte säga det mesta.
    Men när det kommer till att äta kött, och då framför allt griskött, så förstår jag inte varför man måste slakta dem för att visa att man tycker illa om islam.
    Enligt kannibalerna smakar griskött och människokött likadant.

    xbenedictx

    SvaraRadera
  8. Yacky, xbenedictx.....gris och människa.....uuuuhhhh.
    Därför ska jag på min stora familjemiddag bjuda på förrätt bruschetta med tomater, vitlök.
    Huvudrätt stora tortellini med vegetarisk fyllning,färsk sparris, parmesan och citron.
    Efterrätt fruktsallad med skumsås.
    Fast jag är av hejd och ovana köttätare, precis som de flesta andra.

    SvaraRadera
  9. Färsk sparris nu?
    Brukar dyka upp från Peru i februari
    Tror jag
    Har ej kollat med frugan
    Gris själv


    Erkännes
    Mansgris( men sur )
    Ingen risk någon slaktar MIG
    Men islamisterna är välkomna...

    Isola Regina

    SvaraRadera