onsdag 4 januari 2012

My oh my, lär man så länge man lever?


När jag skulle blogga om eurons tioårsdag, googlade jag på "hur är 10-åringar" för att återkalla minnen från den tiden, och för att hitta typiska tioårs-drag.
Kom in på en debattsajt där det resonerades om huruvida 10-åringar kan tvätta sig själv.

Kan inte riktigt komma över det jag läste.
Mina ögon och öron trodde inte sig.
Har jag levt så här länge utan att ha en susning om Sissas intimkunskaper?!??!
Delar med mig:

Mamma Sissa säger:
-"Slidan renar sig själv - så den ska man inte tvätta helst. jag har aldrig gjort det och har heller aldrig haft några problem."
???????????????????????????????????????????????????

mamma Sara-Ida invänder lite:
-"Tvätta slidan = skölja med vatten. Inget annat."

Mamma Sissa:
-"Jag förstår. Men jag tror inte att det behövs heller, om man håller normal hygien i övrigt och duschar eller badar ngra ggr/v. Den är så finurlig att den sköljer sig själv!"

Mamma Sara-Ida:
-"Tänk vad man får höra! :) Inte efter sex heller? (Nu handlar det visst inte om tioåringar, sorry ts.)"

Mamma Sissa:
-"Den renar sig då också... fast det är ju rätt kladdigt under tiden, så då kanske lite vaskning är på sin plats... ;) Innehåller inte sperma klor, förresten? Det stinker ju simbassäng! Har för mig att det är någon inbyggd tvättinrättning för att spermierna inte ska dö av ammoniakförgiftning :D"

Mamma Sara-Ida:
-"Inget jag har lagt märke till! Vilken teori du kommer med. Jag har aldrig hört talas om det."

Mamma Sissa:
-"Använder min man som källa.
Tydligen är spermierna paniskt rädda för urin, och eftersom de tvingas dela rör med urinblåsan måste de därför se till att vägen ut är ren och städad. :)"

"Inte/aldrig tvätta"?
"Sköljer sig själv"??
"Hela livet"?
"Spermier...Inbyggd tvättinrättning"??

Tänk så mycket tvål och duschkräm jag slösat bort i livet.

Källa

2 kommentarer:

  1. Tror att du kommit in på en sida som betalas av någon läkemedelsfirma...Om det inte rent av var den lokala kvinnoläkarens sida !!!
    Dålig hygien oavsett var,kan jag aldrig tänka mig,kan vara till människans bästa !!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra, Lars, din alltid lika sakliga info lugnar mig!

    SvaraRadera