lördag 21 januari 2012

Men det ÄR ju på riktigt, dessvärre.


Styrelseproffset Ulf Sandberg lanserar ett tankeexperiment på Resume, värt att tänka på.

Tänk om S hade varit Socialdemokraterna AB.
"Bolaget har på 40 veckor tappat 7% marknadsandel. Nästan 400.000 kunder har slutat köpa bolagets produkter. Det blir ett tapp på 10.000 kunder i veckan. !!!
Tänk om detta hade varit på riktigt.
Om Socialdemokraterna AB varit ett företag, noterat och publikt. Vad hade hänt då? Med VD ? Med styrelsen? Det får vi aldrig veta. Vi kan bara gissa men det överlåter jag till andra att göra".

I det fallet skulle vi inte på några villkor i världen lalla runt och finna oss i den slimiga Juholtsoppan som S serverar oss.
Inte heller om Juholt låt säga var fotbolls- eller hockeytränare på elitnivå.
Då hade vi sett ryggen på mannen efter första opinionsmätningen om förtroendet.

Så varför, varför, varför dessa ybersofta, silkiga, valhänta och förlamade fingrar inför det viktigaste arbetet som finns i vårt land.
Det går baskemej inte att begripa.

3 kommentarer:

  1. ja men nu verkar i alla fall epoken Juholt vara över. Frågan blir väl vad som kommer efter.
    Samtidigt kan jag, som visserligen röstade SD i senaste valet, och som inte röstat på S på många år, inte låta bli att känna mig lite bitter. Kanske är det för att jag i själ och hjärta har "rött blod" och känner att det hade behövts ett starkt S i samhället och politiken. Frågan är också vad det var som verkligen fällde Juholt - visst klantade han sig som fan flera gånger - men media har ett stort ansvar här - i mina ögon bär dom en stor del av ansvaret för att det blev som det blev.

    Nå, nu går vi vidare. Nytt kapitel.

    /Christian

    SvaraRadera
  2. Inte i mina ögon. Säg en enda av Juholtsaffärerna som du tycker att media inte skulle ha rapporterat om?
    Han hade sin stora chans efter semestern i Mexico. Ren och fin, utvilad och välkommen - men han bara sabbade den. Han själv.
    På det mänskliga planet kan jag känna stor sorg över Juholt och hans tid i rampljuset.
    Skyller också mycket på svagt stöd bakifrån och usla rådgivare.

    SvaraRadera
  3. Juholt snackade jag med när han var på besök i Malmö.
    Det imponerade icke.
    Eva-Marie

    SvaraRadera