onsdag 18 januari 2012

Juholt är "ödmjuk"?!?!!


- Jag kommer att leda Socialdemokraterna i valet 2014, sa Juholt, med en överlägsen kyla så sent som november förra året.
Efter dagens partiledardebatt är svaret inte lika tvärsäkert.
- Jag tror att det är jag som kommer att leda partiet i valet 2014, säger Håkan Juholt med lite irrande blick.

Anders Sigrell, professor i retorik vid Lunds universitet:
- Det helt riktiga svaret är naturligtvis det sista. Det är det svaret han borde ha gett från början. Han är ödmjuk, han visar en ödmjukhet inför situationen.

Hohohohoho-åhhhhh..hohahahahooho...ödmjuk...hohoho-hooohhoooo.

Jag är inte professor, och inte retoriker.
Men jag vet skillnaden på ödmjukhet och på någon som slutligen, äntligen, finalemento är skräckslagen över sanningen i vitögat.
Ge honom nytt förtroende, professorn, och du ska se Juholt sätta sig på allt vad ödmjukhet heter för att istället låta tuppkammen växa sig långt över huvudet på dig och alla oss andra.


expressen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar