lördag 5 november 2011

Vänta, vänta, vänta, TV4, ni glömde fråga en sak!!!!!


I Jörn i Skellefteå kommun har boende i Migrationsverkets flyktingsbostäder länge klagat på vanvårdade lägenheter, råttor och glassplitter.

- Det här är bland det värsta jag har sett. Så här får det inte vara. Så här ska inte en människa bo, säger Leif Hedvall, hyresgästföreningen.

- Vi är inte svenskar, det är därför de behandlar oss såhär, säger en asylsökande till TV4Nyheterna.
???????????????????????????????????????
Tänk att ingen, INGEN, ingen journalist på TV4 kom på att fråga hur förfallet kunnat bli så här.
Bara stått där och sunkat ner sig helt av sig själv.

Och ovanpå allt så är det Stand Up For Journalism Day idag den 5e november.
Stå upp för???!!?!
I don´t think so.
Tror jag sätter mig ner.
På golvet.

TV4nyheterna

12 kommentarer:

  1. Precis så tänker jag med. FRÅGA ställ en RIKTIG fråga. Vad är det för fel på journalisterna?
    Fattar dom inte att någon har smutsat ner? Vem kan det vaaara?? Kommer skiten dit av sig själv??
    Halleda, sopa framför den egna dörren, vårda lägenheterna som ni bor i på min och alla andra svenska skattebetalares bekostnad.
    Tack för ordet, nu blev jag så himla arg.
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt, ta ett toy och tänk på hjärtat ditt Eva-Marie.

    SvaraRadera
  3. Undertecknad som arbetat med renhållningen i Södertälje kan intyga: Medelsvensson = rent och snyggt. Invandrartätt = röra och sopor slängda hur som helst. Det gick helt enkelt inte att ta fel.

    kkj

    SvaraRadera
  4. kkj du har rätt. Jag tar skit efter dom som slänger falafelpapper på min gata utan för mitt hus. Jag vill ha det fint utanför min dörr, inget konstigt alls.
    På Seved granngårds där de trångbodda bor utan lokal ser det ut som faan. Man ser mönstret.
    Eva-Marie

    Olli nu har jag räknat till hundra och trycket skönk. Skål

    SvaraRadera
  5. Hej! Tyvärr glömde journalisterna i sin iver att själva framstå som korrekta, även att nämna hur flyktingförläggningen har påverkat byborna!

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4780446

    SvaraRadera
  6. Snälla titta inte på tv4 nyheter,värsta smörjan.

    SvaraRadera
  7. Anonym (o6:03)
    Instämmer stäng av skitet...Ett tips till TV 4: I deras hemländer sätter man en brasa framåt kvällskvisten,och samlas till en gemytlig stund kring dagens avfall.Dessutom värmer man sina filtar över brasan för att sedan snabbt lufsa hem och somna in..(enbart för studnen,tyvärr)
    Här i Sverige har de förändrat denna tradition,och sätter eld på bilar och skolor.

    SvaraRadera
  8. Tack alla, och tack för länken, anonym. Skulle hjärtans gärna sluta titta på enögda vinkelmanipulationsnyheter, men känner att nån/jag måste hålla koll på vad de andra tittarna matas med. För att förstå tillståndet i landet.

    SvaraRadera
  9. Du är härmed förlåten Carina...Men samtidigt undrar jag lite över din bostadsort !!
    Mestadels räcker det för oss i majoritet,att titta ut genom fönstret,för att se det förfall som dagligen tilltar !!! För att inte tala om alla de utrikiska ap-vrålen,som alltmer präglar våra orter...

    SvaraRadera
  10. Argus (Ironius)2011-11-06 11:26

    Jag måste få bikta mig, jag är en ondskefull och eländig människa. Jag följde länken här ovan och jag kunde inte, ni ska veta att jag försökte, låta bli att kommentera.

    Kampen mot dumheten måste som bekant föras på alla fronter. Det senaste, nya, är att skruva PK-nissarnas argument och resonemang in absurdum så att det blir alldeles uppenbart hur fel ute de är. Man debatterar inte emot dem, man håller med dem tills till och med de tycker att det är fel.

    Jag tog med andra ord i så att jag blev blå och nu försöker jag få bort det svarta på tungan. Hoppas bara att västerbottningarna inser ironin innan de sätter söndagskaffet i vrångstrupen.

    SvaraRadera
  11. Tvätta munnen med tvål Argus!

    SvaraRadera
  12. Tror inte det räcker med munnen och tvål? Får nog sprita hela jag? :-)

    (Fast jag tyckte att jag fick till det med sista meningen "Ras är förresten en social konstruktion".)

    SvaraRadera