fredag 11 november 2011

Själv lyckades jag klämma fram en 5kg´s baby just den här dan.


Ettor, 11/11 2011, vad ligger i en vanlig sketen siffra? Väldigt mycket, uppenbarligen.
Inom numerologi och astrologi anses talet elva vara kraftfullt och räknas som ett så kallat mästartal.
En flicka intervjuas eftersom hon fyller 11 år idag den 11 i 11.
Men hon är inte vidare intresserad av att skapa mönster i tillvaron, allt hon begär är en Iphone, för alla i hennes klass har en, så det är något som verkar coolt och inne. Sen onskar hon sig en Ipad och Macbook air.
Oj då.
Undrar vad hon ska önska sig i julklapp.


DN

10 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM ?

    SvaraRadera
  2. Va!!!! Önskar hon sig inte FRED på jorden!?
    5 kg!!! Suck pust stön AAAAJJJ. Vad får man inte stå ut med.Mina var nåt kilo mindre men aaaajjj

    Eva-Marie

    SvaraRadera
  3. Själv firar jag 11/11 årets karneval-start,med den sedvanligt stora invigningsgalan från Köln..Tyvärr bara via TV`n,men får trots det ta del av den glädjespridning,som sker från karnevalens högborg !!
    En av många sköna traditioner som vi saknar i kalla Norden !! Speciellt för mig som bott sååå många år i Tyskland och har sååå många sköna minnen från dessa sammankomster....avsaknad.

    SvaraRadera
  4. Det unnar jag dig! Bodde du i Köln? Hur länge bodde du där? Flyttade du dit när du mötte din fru?

    SvaraRadera
  5. Nej jag bodde aldrig i Köln,men min fru bodde många år i Rheinland,innan vi möttes..Därmed kom jag s.a.s.direkt in i denna fina tradition.I Berlin firades då inte fasching,men med rätta förbindelserna kunde vi trots allt,i inmurade Väst-Berlin fira skönt...Något som man naturligtvis aldrig försummade...Därmed förblir 11/11,klockan 11.11 alltid begynnelse på något positivt under mörka årstiden..

    SvaraRadera
  6. Å själv har jag en fru från Mönchen Gladbach;)
    Importerade både henne och en bil 2001....
    Mycket bra kommer från Tyskland,heheh!

    /HellBoy

    Dessutom vägde jag drygt 5 kilo när jag föddes(min stackars mor höll på att stryka med)

    SvaraRadera
  7. Wow, bra jobbat HellBoy, blev du kär i båda på en gång?

    Ja, du stora barn!! Puh, min son fick en kompis på BB som vägde under runt 3 kg, fotona blev direkt komiska.
    Men så är han över 1.90 idag, Är du också lång?

    SvaraRadera
  8. Bilen hade jag blivit kär i över internet och frugan över telefon....på jobbet.
    Idag mäter jag 180 över havet och försöker komma UPP i 70 pannor...måste bli flitigare på gymmet;)

    /HellBoy

    SvaraRadera
  9. Du har inte ätit för mycket apfelstrudel i alla fall...! Kul att höra, livet har sina egna vändningar, att bli kär i en röst, en personlighet innan man ses - häftigt. Har hänt mig en gång.
    Har du släpat denna tyska förälskelse till detta landet Grotesco, hur går det?
    All lycka till er!

    SvaraRadera