söndag 30 oktober 2011

Vad är det med invandrare, och "respect"?


Många, speciellt unga svaga män, verkar ha sånt märkbart behov av "respekt", som de uttalar fräsande, när de -ständigt - i detta land känner sig kränkta.
Nu har den ensamkommande treårs-världsmästaren Hanif Bali, M, ilsknat till på att nollan Pascalido kallat honom för "den där persern" och "homofob" i det vänstervinklade skämtprogrammet Nyhetsbyrån.
Bali skriver på newsmill djupt indignerat att Pascalido har "ingen rätt" att kalla honom för homofob, han har ju faktiskt kommit hit som treåring och själv tagit sig ända till riksdagen.
Vet Pascalido inte vem han är, bah!

Precis som många av kommenterarna, så tycker jag att såna som inte vill ta i andra människor med tång, får se till att inte kacka i det blå skåpet.
Johan Karlsson skriver: "Du har inte rätt att kalla andra för RASISTER eller FRÄMLINGSFIENTLIGA!!!"

Det är ett bevis på mognad och inre styrka att kunna vända andra kinden till, Bali.
Respekt får ingen gratis.

3 kommentarer:

  1. Antingen är det "Allt ljus på mig" eller ett erkännande av faktiska omständigheter?

    Den islamiska republiken Iran torde med bred marginal vara det mest homofobiska landet. De har bland alla andra avarter en avskyvärd ovana att av och till offentligen hänga upp personer med annan sexuell läggning i lyktstolpar.

    Tvi vale!

    SvaraRadera
  2. Va? Varför ska han vända andra kinden till när du själv skriver att du är "snäll mot de snälla och dum mot de dumma"

    Med din egen argumentation så förväntar jag mig att du helt enkelt snällt sväljer att jag tycker att du yrande, korkad och ignorant. Nej.. svara mig inte på det här inlägget, utan vänd andra kinden till och ta det bara.

    SvaraRadera
  3. En av oss är dum, anonym, och det är inte jag. Snäll mot snälla, dum mot dumma, absolut.
    Men herregud, man måste ju välja sina krig, själv är jag duktig på att ignórera (vända andra sidan till) bagateller som nu till exempel.

    SvaraRadera