lördag 15 oktober 2011

Och i mammas Landskrona där barnfamiljerna vräks - står rasisterna och sjunger av hjärtats lust.


– Körsången är något typiskt svenskt och intresset har växt lavinartat de senaste åren, säger den glade körledaren Stine Skaarup i Landskrona. Körsången har en grundmurad position i Landskrona.
Vad är det männskan står och säger, "typiskt svenskt"?!?
Huuuuu.
Det finns ju inte ens.
Mitt i mångkulturens högborg Landskrona, har ABF släppt lös en spritt språngande galen människa som står och säger fula ord.
Och säkert inte ens gratis bjudit in några nyanlända.

Sen läser jag fortsättningen.
"Under lördagen var det afrikanska sånger på programmet. Uppmärksamma elever övade tålmodigt under Stine Skaarups ledning på sånger med tungvrickande texter."
Vilken lättnad!
Sjung för helsike inte Evert Taube.
För då jäklar.



HD

4 kommentarer:

  1. Det skall böjas i tid,det som krokigt skall bli..
    Nu vet jag naturligtvis inte hur gamla "barnen" som tvingas deltaga är !!Kan ju vara allt mellan 5-30 år..
    Är det ur den äldre delen bland dem,har jag viss förståelse,eftersom detta kan var en preventiv åtgärd mot ortens kriminalitet...
    Men OM det är ur yngre gruppen borde BRIS e. BO kopplas in..Att stå i en kör och sjunga på främmande tungomål,jämför jag med det brev,som jag som "barn" fick med följande text: Inställelse till första militärtjänstgöring. Inte f-n kunde jag strunta i denna,utan tvingades deltag i sk-ten.. Nu efteråt som jag redan då visste,ett helt bortkastat år,eftersom det aldrig blev något krig...Därför ej hellre några som helst ordensutmärkelser !!!

    SvaraRadera
  2. Hmmm... afrikanska sånger? Undrar om de sjunger på arabiska, berber, bantu eller afrikaans? (Detta är problemet med den PK-fierade nysvenskan.)

    SvaraRadera
  3. Afrikanska!!!! Varför då? Såklart nåt främmat språk måste det ju varar det liksom ligger i tiden.
    Inte duger svenska/skånska det är HELT passé.
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  4. Bunt ihop dom, nybyggare är de allihopa!

    SvaraRadera