fredag 7 oktober 2011

Låt drevet gå. Juholt är en chikan och Hans Jonasson Sveriges Bragdman.


Summan stiger med 70 000:-, nu sammanlagt 160 000:- på Juholts blåskonto med bostadsbidrag.

Nu har Håkan Juholt polisanmälts för bedrägeri.
Anmälaren är kommunpolitikern Hans Jonasson, ledamot i kommunfullmäktige i Uddevalla.
– Jag blir förbannad när jag ser politiker som berikar sig på systemet.
Om det vore en lärare eller sjuksköterska som lurat sin arbetsgivare på de här summorna hade de fått stå till svars. Men är man en hög politiker så verkar man kunna undgå reglerna.
Tranströmer, och de tre vackra damerna i hattkreationerna får ursäkta, dagens namn är Hans Jonasson, Uddevallapartiet.
En oförskräckt och strong politiker, den ende bland alla våra ynkligt ryggradslösa.




aftonbladet

5 kommentarer:

  1. hurra, äntligen, juholt är kriminell, jag visste inte säger han, det är ingen som helst ursäkt, det är hans skyldighet att veta, det gäller iaf oss andra, man kan inte begå brott och sedan bara säga att jag inte visste.

    SvaraRadera
  2. Satsar en hel KRONA på att utredningen lägges ner,
    p.g.a bristande bevis...I detta landet är korruptionen större än många tycks tro...

    SvaraRadera
  3. Som vanligt alltså.
    Sossar och andra politiker, fiffel och båg.
    Så trött jag är.
    Jä--a politiker.
    Mer än oss andra.
    Så f-n heller.
    Från och med nu. Jag startar mitt fiffel också.
    Försök få en extra krona från mig från och med nu.
    Fy f-n för politiker.

    SvaraRadera
  4. Politikerföraktet når nya svindlande höjder! Trötter

    SvaraRadera
  5. Det skulle vara förmildrande om nån
    åtminstone hade vett att skämmas.

    SvaraRadera