tisdag 4 oktober 2011

Juholt, riskerar att tas som ett skämt.



Kristianstadsbladet
:
- Frågetecknen hopar sig. Vad är det som händer inom Socialdemokraterna?
Trots förra valets katastrofval har partiet inte förmått att få igång en återstart av sin politik och vända blicken mot framtiden. De förvirrade turerna kring Håkan Juholt har varit många sedan han tog över ledningen för partiet i våras.
Med kapten Juholt vid rodret är det inget som tyder på att skutan har någon annan riktning än kraftigt sjunkande.

Ja, vad ska jag säga.
På Kiviks marknad har de all världens munviga nasare, gyttjebrottning, ambulerande tivolin, varietéer, motorcirkus och strippor.
I riksdagen har de Håkan Juholt.
Men ett skämt är han inte.
Därtill har han allt för mycket makt i sina händer.
RYYYYS.

6 kommentarer:

  1. allvarligt talat, jag skäms över nivån på svensk politik.

    SvaraRadera
  2. Problemt för Juholt, förutom hans egen vingliga kurs, är att ha har två roddarlag som ror åt varsitt håll.

    SvaraRadera
  3. När han svänger och byter åsikt framför kameran, blir raljant och mästrande, då skrämmer Juholt livet ur mig.
    Det har förmodligen med min barndom att göra.

    SvaraRadera
  4. Jag skäms över politiker i allmänhet och svenska politiker i synnerhet.

    SvaraRadera
  5. Jag såg nyss Veronica Palm på Rapport så jag kan inte annat än hålla med dig. :-)

    SvaraRadera
  6. Veronica Palm, hon har en del gemensamt med Cruella de vil.

    SvaraRadera