torsdag 6 oktober 2011

Jag håller inte med, Birro.



Efterklok Birro:
-"Jag hade nog blivit en rätt usel partiledare. Jag hade blivit som Maud Olofsson fast värre, bara gråtit hela dagarna."
1. Sämre än piplisan? Det kan inte vara möjligt.
2. Jag tror du behövs i svensk politik. Inte minst ditt nedanstående citat vittnar om detta.
-"Vi har journalistisk åsiktsfobi i det här landet. Objektiviteten är ett av de finaste orden en journalist vet. Precis som politiker för-lorar sig också journalister sig i rollen, i myten om sig själva."

Jag saknar levande människor i politiken, mänskliga människor. O-marscherande människor, olydiga människor, människor med mod att tänka fritt och stort, o-broilersmänniskor som har levt och upplevt. Människor med nya friska, ovanliga tankar och god-god vilja.
Jag tror du hade blivit perfekt.
Och att du hade vuxit starkt med uppgifterna.

2 kommentarer:

  1. Vi har fått ett nytt uttryck vid sidan av "Lägre än Glocalnet".

    Värre än Maud. :-)

    SvaraRadera
  2. "Värre än Maud", den tar den!

    SvaraRadera