torsdag 6 oktober 2011

Det är dags nu, Ask. GÅ!


Justitieminister Beatrice Ask (M) har fortfarande inte besvarat brevet som hon fick från häktespersonalen i somras och ville inte prata med Aftonbladet i går.
Anställda skrev ett förtvivlat brev till justitieministern.
Facket avslöjade riskerna med ensamarbete.
Nu klarnar bilden om missförhållandena på häktet i Flemingsberg, där en 24-årig kvinna i måndags blev brutalt misshandlad till döds av en intern.

Enligt Anthony Giddens teorier; ett samhälle byggs av regler, rutiner och konventioner.
Du har inte fattat nåt.
Och inte tillfört nåt.
Tvärtom.

aftonbladet

3 kommentarer:

  1. Nu skall vi inte slå ner på utseendet..De två äldre damerna har liksom övertäcknad,svårt att hålla sin idealvikt..Men i motsats till mig,hade jag förmågan att inse,sluta i tid innan man måste rulla ut dig i en stol...
    Självkritik tycks vara det som saknas hos dagens karriärpolitiker...oavsett färg inom 7-klövern.
    I Tyskland talar man om "tapetbyte",något som inte förekommer i Sverige.Men troligen skulle en sådan,piffa upp en del av vår grå tristess...

    SvaraRadera
  2. Vad betr.rubriken och Carinas uppmaning GÅ...
    Gör jag dagligen,inte hellre detta hjälper mot min övervikt.Men är enl.min läkare positivt för blodtrycket..Därför fortsätter jag nu i regn, rusk och storm mina dagliga kilometrar utmed havet.Och kommer som idag tillbaka helt genomblöt.

    SvaraRadera
  3. Duktigt jobbat, Lars! Får man bara gå ut med havet så är det mödan värt.

    SvaraRadera