lördag 29 oktober 2011

Fredagkväll klockan 21, SVT stängt.


Ett tekniskt fel stoppade den populära talkshowen "Skavlan" i hela Sverige.
WTF!?!!
Information till licensbetalarna?
SVT kör SJs väl beprövade strategi.
Och tiger.
Men idag säger Anders Hvidfeldt, presschef på SVT, att det knappt har förekommit tidigare att ett program på bästa sändningstid en fredag inte kunnat sändas.
- Det är oerhört sällsynt att den här typen av fel händer. De jag har pratat med har inte kunnat minnas att något liknande har hänt de senaste tio åren.
Så.
Precis som kärnkraftsolyckor så har det som inte kan hända inte hänt.

Puh, blev lite orolig där ett tag.

expressen

4 kommentarer:

  1. Niklas var som vanligt ute på stan och intervjuade "vanligt" folk.
    Denna gång för att ta reda på om de egentligen är nazister.
    Antagligen med hänsyftning på SD.
    En äldre kvinna sa"-Jag tycker som dem,men jag röstar inte på dem."
    Det säger om inte allt,så mycket om de kuvade och auktoritetstroende svenskarna.

    xbenedictx

    SvaraRadera
  2. Va!?! Skulle det vara skämtsamt och roligt? Att svenska människor inte vågar stå för vad de innerst inne tycker och vill?
    Själv har jag mest lust att sätta mig ner och böla.

    SvaraRadera
  3. Nej,roligt är det inte.
    Det är mycket skrämmande.
    Man vaknar med ångest och går till sängs med ångest.
    Farsan tycker också som SD i alla fall vad gäller den huvudlösa invandringspolitiken,men röstar på vänsterpartiet som han alltid gjort,och hans bror var gammelkommunist,åtminstone i teorin.Och han prenumererade två tidningar Flamman och Nyheter från Sovjetunionen.
    Och första gången jag röstade så var det på VPK som de hette på den tiden.
    Indoktrinerad som man var sedan barnsben i det röda Tornedalen.

    xbenedictx

    SvaraRadera
  4. De flesta som röstar har inte tänkt en egen tanke,det är hårresande, men demokrati.

    Tur vi är annorlunda xbenedictx!

    SvaraRadera