lördag 17 september 2011

Vänsterdrottningen Kielos sågar moderaterna.


Jäms med fotknölarna.

"Alla vet att Moderaterna har slut på idéer. Varenda borgerlig ledarsida har klagat på det. Varenda politisk kommentator har konstaterat det. Fredrik Reinfeldt är en livlös och oinspirerad föreställning och den enda nya tanke som Moderaterna har presterat sedan valet är infrastrukturministerns förslag om att bilar ska kunna svänga mot rött."

Och det värsta för en fd borgare som jag; Kielos gör det intelligent, sakligt och absolut genomtänkt.
Nån föreslog att Reinfeldt måste göra en Putin, uppträda på bild i bar överkropp, för att öka sin popularitet....
Men jag är tveksam.
Dessutom, Danmark borde bli en rejäl eye-opener för landsfadern.


aftonbladet GP

5 kommentarer:

  1. som vanligt, klockrent :-))

    SvaraRadera
  2. morrn och roligt att ha dig här denna strålande höstlördag!

    SvaraRadera
  3. Han försökte väl göra en Putin när han och lilla frun var på officiellt statsbesök i Kina då de ramlade ur "Flygvapnet ett" iförda jeans och pikétröja när kineserna var uppklädda till tänderna (undrar vad Ribbing skulle säga om det?). Amputerad verklighetsuppfattning (där och i många fler sammanhang) skulle jag vilja påstå.

    /Argus

    SvaraRadera
  4. Magdalena Ribbing skulle ha tagit fram stora etikettboken, och spänt ögonen i den amputerade verklighetsuppfattaren, möjligen rättmätigt daskat i huvudet på honom.

    SvaraRadera
  5. För att inte tala om Knigge,som troligen vänder sig i sin grav,om han nu vet vem Reinfeldt är...
    "Argus" information kring Kinabesöket,kände jag inte till.Men det påminner mig om min bortgångna älskade hustru,som alltid kunde peka ut svenskar, på besök i vår dåtida hemstad Berlin !!!
    Nu var ju dessa svenska turister inte inbjudna som officiella gäster,likt "statsministern"..
    Men kanske är det ett bevis för PK-pressens kampanj,"vi tycker olika" och finns sedan länge inympat i vissa "barbarer" En form av -visa mig din garderob,och jag skall säga vem du är-

    SvaraRadera