söndag 25 september 2011

sundströmskan fick som vanligt låååååång programtid


på TV4nyheterna ikväll.
ZZZzzzzzzZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZ.

Sen hickade jag till!
Ordentligt!!!
Inslaget skulle handla om stulna Facebookidentiteter.
Och Björn rusade upp på stolen, och jag efter kritorna!
Holly macaroni, bråttom, bråttom - tanten tänker faktiskt tala om nåt annat!!!!
Än sin osunt sjukliga svenskofobi.
Kors i taket!
Men.
Efter två sekunder gick hon till sedvanligt tröttsam, - gäsp - attack mot det parti som hon ägnar sitt liv åt att förfölja.
Så ingen orkade lyssna på hennes förutsägbara bla-bla-bla.
Och vi fick vackert ställa tillbaks stolen, och lägga tillbaks kritorna i lådan.
Och istället.
Fundera på vad männskan har för tumme på TV4as nyhetschef.

6 kommentarer:

  1. TV4, Aftonhoran, Sexpressen, Dagens Nyskapselse nyttjar jag inte längre på inrådan av min läkare. :-)

    SvaraRadera
  2. Låter mycket, mycket klokt!

    SvaraRadera
  3. Jag kollar fortfarande DN faktiskt. Även Ulf Nilson på Expressen läser jag. Å andra sidan är det enda jag ser på SVT1 å 2 'Vem vet mest' på fredagskvällar. Allt annat hoppar jag över.

    Lägre blodtryck å klart bättre humör. Ilskan sitter i, men den man får via (långt mer) sanningsenliga bloggar är av ett helt annat slag.

    /ingvar

    SvaraRadera
  4. Jag är för nyfiken att låta bli....

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du har en mysig blogg. Dessutom håller jag med om vad du skriver. Klappa plutten!

    SvaraRadera
  6. Och fler och fler svenskar behöver bettskena för att de gnisslar tänder,beroende på stress.
    Vad konstigt,VAD kan det bero på?
    Och apropå nyfikenhet,"curiosity killed the cat."
    Men man vill ju veta vad som händer och inte leva i okunnighet.

    xbenedictx

    SvaraRadera