onsdag 21 september 2011

Nu snackar vi inte IRL, nu snackar vi IRD.



Är marknaden redo för världens första virtuella kyrkogård?

- Detta kommer att vara framtidens begravningar, hur vi för vårt arv vidare, minns våra kära, och låter framtida generationer lära känna sina förfäder.

Företaget pekar på världens ständigt ökande befolkning, tillgången till kyrkogårdar och gravlundar kommer inte att räcka till för varje ny generation, och allt fler som väljer kremering, är alla orsaker till att tänka nytt runt kyrkogårskonceptet.


aftenposten

5 kommentarer:

  1. Tja, varför inte. Jag skulle själv vilja ha något blygsamt minnesmärke. Exempelvis att man döpte om Arlanda till "Plutten International". Det skulle sitta fint som snus.

    /Plutten

    SvaraRadera
  2. Ps, jag kan faktiskt nöja mig med att Globen blir "Plutten Coliseum" eller varför inte "Plutten Garden". Kan även tänka mig "Plutten Centre". Så tänk om fler människor kunde vara lika ödmjuk som undertecknad. Vad mycket trevligare samhälle vi skulle få då.

    /Plutten

    SvaraRadera
  3. Aha, du har såna ambitioner! Funderar på om jag vill uppkalla något efter mig själv... Nja, är nog för blyg, snarare skulle jag vilja bli uppkallad efter tex ön jag älskar över allt, eller varför inte Ystad, min vackra, pittoreska födelsestad!

    SvaraRadera
  4. Du menar att Ystad skall heta Carinafinestad? Lite tungvrickningsvarning på den men det borde funka. Enklare dock med Carinestad.

    Är jag den enda som får anfall av hybris som läser den här bloggen?

    /Plutten

    SvaraRadera
  5. Jag tror du är unik, Plutten, på ett förträffligt sätt!

    SvaraRadera