torsdag 15 september 2011

Det började med


bastuaggregatet som la av, nytt beställdes och släpades till ön och in i bastun. Sen var det bestämt varmvattenberedaren, nytt beställdes, kom med fel prylar, nya beställdes utan att Mr Fix- it, Björn himself, kunde göra annat än sätta sig i båten och bilen gång på gång, tills allt var på plats. Eltillförseln har bråkat med oss i sommar- vi producerar all el själv - så nya batterier inhandlades och släpades ut, och nytt vindkraftverk beställdes från England. När det tunga verket kom och satts på plats, gick vattenpumpen sönder. När Mr Fix-it hsade lagat vattenpumpen, så kom han en natt på att en en skruv i vindkraftverket inte dragits åt som det skulle, så han vinschade ner verket - och tappade i marken. I tusen bitar. Nytt beställt. Från England.
Istan har jag varit bara varje gång tvätthögen svämmat över. Första gången rasade duschhandtaget och kylen la av, Ingen idé att ringa nån mitt i sommaren, eftersom vi själva inte ens är här och kan sitta och vänta på reperatören. Nu är jag hastigt hemma med ny tvätt, och inatt när jag var färdig gick spolanordningen på toaletten sönder. Nu har Leffe, stans Mr Fix-it, varit här och lagat den, och när han gått skulle jag stänga en garderobsdörr. Och fick den över mig.

-Sitt still, rör dig inte, inte ens blinka, säger Björn.

1 kommentar:

  1. OK, är det bekant om någon av förfäderna användes som kase eller flöt obehindrat nedsänkt i brunn? ;-)

    SvaraRadera