onsdag 14 september 2011

Det är krig i Sverige, skottlossning, knivslagsmål, hat, vandalisering, mord, rån, knarkhandel


I vårt älskade säkra stabila Sverige har det blivit isande isande isande kallt.
Ingen är trygg i Reinfeldts Sverige.

I Reinfeldts Sverige gråter människor av rädsla för livet, och små barn måste gömma sig med mamma, hukande i lägenhetens badrum när skotten viner runt fönsterna.
Och alltihopa för att poliserna arbetar enligt svensk lag.
Och de kriminella upplever att de blir kränkta, och att de inte visas respekt.

Janne Josefsson belyser modigt ett land i mångkulturell upplösning.
Och jag är fullkomligt lamslagen för de som har sin framtid här, i alliansens havererade land.

Svt

3 kommentarer:

  1. Jag brukar inte titta på Uppdrag granskning men ikväll satt jag som klistrad framför TV:n.

    Som du kanske vet så är det Vet Bästerbergs fel. Carlssonministären tog 1989 ett beslut som innebar att i princip bara "FN-flyktingar" skulle få asyl i Sverige. Detta beslut revs upp av regeringen Bildt efter utpressning ifrån Folkpartiet. Bengt Westerberg och Barbro Westerholm tillhör de folkpartister (ibland många) som jag anser att Sverige skulle klarat sig bäst utan.

    SvaraRadera
  2. Tur att du bor på en ö :)

    SvaraRadera
  3. Anonym, så rätt du har. Bengt Westerberg, en total disaster, som när han väl kom ut i livet och fick ett "riktigt" jobb, visade exakt vad han går för. Han och för all del Olof Johansson, C, är för min del roten till mycket av det onda vi har i vårt Sverige idag.
    Det hindrar inte att, jag som tidigare borgarväljare, nu hade förväntat mig något heeeeelt annat än den grönblåa röra vi har nu. Därav min enorma besvikelse på Reinfeldt.

    Ja, anonym, jag är lycklig på ön, men snart är det dags att tillbaka till verkligheten.

    SvaraRadera