tisdag 9 augusti 2011

Underbart goa, fantastiska Nur Palak, får jag be om en riktigt stor tjänst?


ABCnyheterna berättar idag för oss nollåttor att en 20-åring är gripen för våldsamt upplopp och fyra andra förhörda för inblandning i gårdagens stenkastning och vandalisering i Hässelby gård igår kväll.
De boende i området är trötta på det dåliga ryktet som Hässelby gård har fått, och det finns de som vill flytta därifrån.

Nur Palak som ursprungligen är från Turkiet driver en hälsokostbutik i Hässelby.
Hon är orolig över utvecklingen, och vill slå igen butiken.
-Jag har jobbat här 17 år, nu vill jag flytta tillbaka, jag har tröttnat på den svenska politiken, säger Nur Palak till ABC.

Nur, vi är så många, svensk politik sviker oss alla.
Men du förstår, som svensk har jag inte en chans att nå fram till politikerna. Jag har fel hudfärg, fel ögonfärg, fel kultur. Dom slår mig i huvet och dundrar Rasist! Främlingsfientlig! Fascist!
Så jag tänkte, kunde jag få be dig framföra dina tankar om situationen för oss vanliga här i vårt land, till Reinfeldt?
Var han befinner sig?
Ehhhh, men ....
Kanske i Sagerska?
Nähä.
På semester?
Ska bara....?
Men du kanske kunde skriva ett brev.
Snälla?

3 kommentarer:

  1. Hörde att man kan få ett par av Nikes dyraste träningsskor för 5£ i London.
    Givetvis ligger det något lurt bakom det låga priset, det är stöldgods och båda är vänsterskor!

    SvaraRadera
  2. Bra initiativ Carina hoppas att hon lyssnar på dig :)

    En kvinna jag känner från forna Jugoslavien störde sig på en sak och ville att jag skulle skriva till stadsministern för henne. Men då sa jag att det är inte lönt han lyssnar inte på mig för jag är svensk. Hon höll med.
    Men hon kände sig för generad att skriva då hennes svenska skriftspråk inte är så bra. synd.
    Jag sa till henne att strunta i det och skriva ändå.
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  3. Så är det i apartheidsalliansens Sverige, fråga mig inte varför. Ty jag begriper inte.

    SvaraRadera