lördag 20 augusti 2011

Jaha, han talade om vädret.


Om hundra år vill ingen bo i Malmö eller Göteborg, skriver metereolog Per Homberg.
Min första tanke; så länge kommer det inte att dröja, det är jag övertygad om. Läste förresten idag om en invandrarkvinna som däremot trivs bra i Malmö - ty det är som i vilket arabland som helst.

Fast sen fattade jag att det handlar om väderkatastrofer.
Och då vill jag mena att med den rådande meteorologiska tillförlitligheten på tvådagarsprognoser, så kanske vi ska tagga ner denna 100års-spådom rätt rejält.

expressen

3 kommentarer:

  1. Ha, fan vad jag garva när jag läste bildtexten Mig upp i dagen.

    /Plutten

    SvaraRadera
  2. Plutten, vi är varandras absoluta motsatser, du och jag. Och vissst, tur att vi kan skratta åt oss!

    SvaraRadera
  3. En romsk kvinna som blir intervjuad om hur hon trivs i Rosengård.
    Hon säger att många vill flytta därifrån och
    hon rekommenderar ingen att flytta dit pga alla kriminella gängen.

    http://www.youtube.com/watch?v=v6xFMQ0M9Ec&feature=player_embedded

    SvaraRadera