söndag 21 augusti 2011

Hur blir alliansen av med en ettrig bäver med för stort ego??




Näringsminister Maud Olofsson blir rådgivare åt den amerikanska regeringen. Hon ska ­ingå i utrikesminister Hillary Clintons nya expertgrupp, med uppdrag att stärka kvinnors ekonomiska ställning.
Maud:
–"Jag är väldigt glad och smickrad. Jag har ju drivit frågan om kvinnors företagande under hela min ministertid. Det här är verkligen ett erkännande, inte bara till mig som person, utan till Sverige."

Och Hillary bara dör av garv:
This must be some mistake. BIG mistake hoho-ho!!

SvD DN
Mauds dåliga record här.

3 kommentarer:

  1. Ha,ha,ha var har du funnit denna pressanka ?
    Kan se Maud O. framför mig i NY,med en turistkarta -felvänd-,sökande efter Vita Huset..
    Ja, det vore verkligen en förstärkning i och för USA....

    SvaraRadera
  2. Kan vi inte skicka med Maria "snyggast-i-riksdan" Wetterstrand också (på köpet) så slipper jag förhoppningsvis reta upp mig på dem igen? Jag brukar kunna se något positivt hos varje människa men jag kan helt enkelt inte med dessa två.

    Det lär ha kostat 42 miljoner för att FN skulle ta hand om Margot Wallström, undrar vad Reinfeldt fick betala för att bli av med Nybyggar-Maud?

    Ha de'

    SvaraRadera
  3. 42 miljoner?! Tänk om nån nån så gärna ville bli av med mig..........
    Tror det kan gå på ett ut, Wallström och grin-måddan, bli av med de andra hycklarna kostar nog betydligt mera.

    SvaraRadera