torsdag 21 juli 2011

Kuddkrig har fått en ny innebörd.


Vardagsdrama.
SWWWWIIIISSCCCHH! Vaknade inatt av att min kudde slets undan med ett ryck som fick huvet att fastna i chockad nackspärr. Va i hela #¤&¤#¤#&.....!!!!! Huvet föll pladask till madrassen, och jag återfick normal andhämtning och talförmåga. Satte mig mordiskt över den ljudligt sovande maken och dundrade: DU TOG MIN KUDDE!!!
Skulle just kämpa tillbaks den, när han väste mellan tänderna: DET VAR DU SOM TOG MIN!
-NÄÄÄHHHÄÄÄÄÄ!
-JOOOOHHHHHHOOOOOO!!!!
Woooops.
Förlåt då och gonatt, plockade upp min egen kudde från golvet och somnade om.

3 kommentarer:

  1. Vad ni skall ge varandra i julklapp verkar vara ett tämligen enkelt beslut. En bra kudde är A och O för sinnesfriden. Min primärkudde har jag haft sedan 1994 och är norpad från landstinget. Har svårt att tro det finns någon bättre ute på marknaden. Skulle känna mig riktigt vilsen, okej mer vilsen då, utan den.

    /Plutten

    SvaraRadera
  2. Rätt, namnmärta som på lekis!

    SvaraRadera
  3. namnmärkta
    mitt k tycks drabbat av en brödsmula eller nåt.

    SvaraRadera