fredag 15 juli 2011

Jag har ett lika sjukt, men bättre förslag.


Våldtäktstalen skjuter i höjden i Kamerun och de som utsätts blir allt yngre. Men i ett samhälle där förövarna går fria faller ansvaret på offret, och nu sprider sig en ny form av könsstympning. ”Vi gör det för att skydda våra flickor”, säger Azoche Veronica som har bränt sönder flera flickors bröst.

Bröststympning ska skydda mot våldtäkt????
Mitt förslag är logiskt och enkelt- bränn upp snorrarna.

Så in i he-e arg blev jag, sitter här på min ö och väntar på solen med en god bok, och så läste jag artikeln och fick formligen blodstörtning över tingens totala uppochnervända och helt förvridna idioti.

SvD

6 kommentarer:

  1. Underbart förslag.
    I Sverige går förövarna också fria. Bara 6-7% döms i domstol.

    Hur gör vi med dessa snorrar? Bränner upp? Utegångsförbud för alla män under 50 efter kl 20,00?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Problemet är att de inte har resurser att sätta fast förövarna. Ska man bränna tasken på alla män då? Jag blir mörkrädd när jag hör hur vissa människor (inte) tänker i ett samhälle som DET HÄR i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Mitt inlägg är menat som ett skrikande larm. Hör du inte hur sjukt det låter, de oskyldiga ska elda upp sig själv för att få leva i fred. Och detta tycks som ett accepterat faktum.
    Men, ja, om valet bara står mellan att de oskyldiga kvinnor ska elda upp sig för att få leva, då, men enbart då, är alernativet med att bränna upp snorrarna på de brutala förövarna bättre.

    SvaraRadera
  5. Thorsten Schütte2011-07-15 16:35

    Svårt att identifiera förövarna i förväg...

    SvaraRadera