torsdag 7 juli 2011

Den avskyvärde riksmobbaren Jan Björklund.


Det finns mycket jag skulle kunna skriva om FPs dag i Almedalen, bland annat är Björklund den ende alliansaren förutom Reinfeldt som vågar profilera sig, och som tycks bekväm, trygg med, och stolt över sin politik.
MEN.
Så gick han till attack mot Socialdemokraternas partiledare Håkan Juholt och Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin.
- Ert samarbete med Sverigedemokraterna är pinsamt.

Och vid all form av hjärtlös mobbing och motbjudande förföljelse så vänder det sig i magen på mig. Han kunde inte låta bli, han kunde inte hålla sig för god, eller bara förlita sig på FPs politik, utan sållade sig likt andra mobbare till monster-riksmobben mot ett annat demokratiskt valt parti.
Det är det här vi ser i skolan, hur en mobbare kan få med sig lea-lösa svaga individer i påhopp på ett gemensamt offer.
Jag som mår dåligt av all mobbing vrider mig i förtvivlan över den masspsykos som råder bland svaga svenska makthavare.
Så Björklund tappade allt, och rasade som is från ett vintertak i mina ögon.
Vilken loser.

Expressen Expressen SvD DN SvT

7 kommentarer:

  1. Betr:Politikerveckan i Visby skall jag för en gång skull (tror jag) komma före Expressen,med dagens N-y-h-e-t..
    Läste på Björn Söder`s sida,att SD i går kväll tvingat SÄPO,att ta en bild av några SD-are.Bilden finns också att beskåda,däremot syntes inget av Systembolagets varor på bilden.Denna min djupdykning likt dagens press,lovar jag skall bli första och sista gång...

    SvaraRadera
  2. Mobbing är ett ord för individer som ger sig på svagare individer. Att använda det om politiker som kritiserar varandra - vilket är en av hörmstenarna i en demokrati - är ganska bisarrt.

    För övrigt håller jag med B i frågan. Regeringen behöver inte SD, och regeringen söker stöd från andra partier i viktiga frågor, men det Juholt, V o MP gjorde sist kring utförsäkringarna kan bara kallas för aktivt samarbete.

    SvaraRadera
  3. När det gäller den massmobbing som svensk maktelit gemensamt, ansvarslöst och bittert utför mot SD, så har det ingenting med politisk kritik att göra.

    Det du förespråkar är trixning av våra folkvalda för att med alla medel gemensamt frysa ut ett parti som valts på demokratiska grunder.

    SvaraRadera
  4. Politikerna faller som stenar ner i sandlådan.
    Att politikerna debatterar och "spissar" till det är väl bra men vi har sett för mycket lågvatten.

    De måste snart komma upp till ytan och lämna sandlådan annars återstår endast förakt, politikerförakt.

    B vinner förmodligen inga sympatisörer utan jag tror han förlorar väljare. Vi väljare är inte riktigt så dumma som de tycks tro.

    Eva-Marie

    SvaraRadera
  5. Håller med Eva-Marie, folket är kloka nog att se de grova och osakliga påhoppen, ingen gillar väl en mobbare?
    Bara de andra mobbarna.

    Det är precis som i skolan, i bekräftelsen av varandra begriper inte mobben att de gör fel. Rys.

    SvaraRadera
  6. Thorsten Schütte2011-07-07 11:43

    Hur ska en sådan som major Björklund som utbildningsminister föra en trovärdig kamp mot mobbning i skolan?
    Och frågan om att återhumanisera sjukförsäkringen är så viktig att alla partitaktiska överväganden måste stå tillbaka, för de drabbade människornas skull!

    SvaraRadera