fredag 17 juni 2011

Applåder Maud!



Och gratulerar till 100 000 i månaden för att plocka svamp.
Det känns nästan billigt för att slippa beskäftighetsmästarinnan, Maud, som fullkomligt raderat konturerna av sitt numera lyd-parti.

Däremot vill jag inte rekommendera att satsa på att starta eget - ty om Maud tycker att en valrörelse tär på krafterna, då skulle hon inte palla en enda dag med den kontroll-och blanketthysteriverksamhet som vi hårt arbetande småföretagare utsätts för konstant.


Aftonbladet Expressen Expressen DN SvD

6 kommentarer:

  1. Carina:
    Einstein konstaterade för 100 år sedan att allt är relativt...(E= mc2)..
    För en politresse som Maud,kan ett toalettbesök frambringa svettpärlor i pannan.Har man aldrig själv känt på hur kroppsarbete kan slita,är det lätt att ge andra råd.Ungefär som stå vid sidan av maratonsträckan och ge glada tillrop åt löparna.

    SvaraRadera
  2. Glada tillrop Lars, om det ändå vore så väl. Mer som käppar i hjulen!

    SvaraRadera
  3. Var nog väntat,hon är ju den av partiledarna som suttit längst.Personligen tror jag att Annie Johansson skulle bli bäst som partiledare.Troligast blir det dock Anna-Karin Hatt,hon kan också bli bra men efternamnet kan bli ett problem "håll i hatten" och liknande kommentarer lär förekomma i diverse nätforum.Med detta avser jag inte starta ngn mobbningskampanj pga ett lustigt efternamn. /Petter

    SvaraRadera
  4. Läste på Expressens sida,att man redan för ett år sedan visste om att hon skulle avgå !
    Nu skall jag förekomma dessa "Blaskor" som alltid påstår sig vara först med en nyhet.
    Härmed förkunnar jag att såväl Reinfeldt som Juholt kommer att avgå en dag,exakt datum återkommer med jag senare.F.ö är jag imponerad av Petter`s interna vetskap kring Centern....

    SvaraRadera
  5. Tja Lars,som du skriver, ngn dag lär väl både Juholt och Reinfeldt avgå även om det nog inte blir riktigt än.Och vad beträffar min "interna vetskap kring centern"så kan jag säga att jag inte är medlem i nämnda parti (och inget annat parti heller) men varken Anna-Karin eller Annie är ju inte helt okända personer.Den sistnämnda verkar dock mera känd fast hon är den av dom som inte fn sitter i regeringen. /Petter

    SvaraRadera
  6. Thorsten Schütte2011-06-19 18:47

    När jag hörde nyheten om Mauds avgång utbrast jag med Gert Fylking: Äntligen! Som ljudspår passar Hallelujakören ur Händels Messias.

    SvaraRadera