söndag 1 maj 2011

Limpar - the superswede. Not.


Anders Limpar i Mästarnas Mästare, han är den där motvikten mot Stenis. Den som inte kirrar allt, den som definitivt inte tyngs av det förväntansfulla favoritskapet.
Au contraire mon frere, som fransmännen säger.
Limpar är som ett behåband som skaver.
Bigtalking bragger, bullshitter och superloser, som misslyckas med precis ALLT.
Han kan inte ens slå i en spik.
Jag har skakat på huvudet, suckat besvärat, slagit mig i pannan som italienarna, och himlat med ögonen.
Men nu.
Limpar är en stackare, en sate, ett ybermalligt ynk, men nu går det inte att reta upp sig mer, hjärtat gråter.
Bespara honom.
God save him, jag klara inte mer.

Det borde naturligtvis varit Limpan, och inte Hanna Ljungberg som åkte hem.

Expressen Aftonbladet

4 kommentarer:

  1. Tycker nattduellen är lite skum, den ger en ordentlig fördel till dom som pysslat med idrotter där reaktionsförmågan behöver vara på topp. Tex Stenis och Bräck, dom två kommer antagligen stå i final om dom inte behöver mötas tidigare.

    Limpar känns ju som en riktig sursnubbe, verkar inte besitta några andra talanger än fotbollen.

    Prytz det va en riktig hjälte, han har blivit min nya idol efter programmet. Där har vi nog kanske den mest sympatiske människan på denna planet.

    SvaraRadera
  2. Instämmer om Prytz, verkar full av godhet, kärlek och lågmäld omtänksamhet. Saknar också honom.

    SvaraRadera
  3. Attans ocksa, visste att jag inte skulle ga in och kolla har. Har ju inte sett mastarna, forsokte kolla via natet, men av upphovsrattsliga skal kan jag inte se svenska program dar jag befinner mig, som ni kanske forstar ar jag i ett land utan a, a och o :-)
    Men jag haller med, Limpar ar en gnallspik och det ar trist att Hanna L blev utslagen, jag trodde pa henne som en av de fyra sista.

    |Obon

    SvaraRadera
  4. Ps. Kanns bara tragiskt med Prytz. Fotboll ar som jag papekat tidigare inte min sport och jag har aldrig haft nagon relation till Prytz. Men visst verkade han valdigt alkad?

    |Obon

    SvaraRadera