måndag 23 maj 2011

Fel, fel, fel! Butter-Brandin platsar inte


i en final bland Mästarnas Mästare!
En sur, grinig, osympatisk usel förlorare, vann sin första gren i gårdagens sluttamp. Och visade då att hon är minst lika usel vinnare. Och om möjligt mer osympatiskt.
Varje gång männskan öppnar munnen får jag obehagsrysningar. Att boosta sig själv efter seger:- "äh jag kunde ha stått huuuuur länge som helst" , - och killaras tyngre vikt? hade klarat den huuuuuur lätt som helst, gör Maria Brandin till årets Förlorarnas Förlorare.
Måtte hon ha haft sina fifteen minutes nu.
Synd på Kenny Bräck - en skön levnadskonstnär och en överlevare av rang.
Dock.
Ingen är mer mästare än Stenis.
Att se honom kasta sig igenom den elektriskt laddade hinderbanan - det är bara vackert.
Så in i märgen vackert.



Aftonbladet Expressen

5 kommentarer:

  1. Själv får jag obehagskänslor av Limpar, en svajigare och mer egotrippad person får man leta efter.
    Jag vet inte jag, en som varit så många gånger sist eller näst sist i poängssammanställningen, har inte heller i finalen att göra.

    Förra året kom klunsen brottar-Johansson på andra plats. Han hade knappt presterat något, och diskade sig själv i ett av momenten i finalen, klättra uppför en hög mur. (Inte för att jag inte förstår honom, lider själv av svår höjdskräck). Och så kom min favorit förra året, Louise Karlsson, på tredje plats, trots flest immuniteter, flest vunna deltävlingar osv osv.

    En muttrande Brandin står jag ut med.

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Ps. Brandin har inte heller hon presterat nämnvärt mycket under tävlingarna, det hade varit roligare om Billan eller Ljungberg hade hållit ända in till finalen.

    Men det är så för alla, vissa deltävlingar passar några deltagare bra, andra klarar dem inte och åker ur, trots att de kanske skulle ha klarat senare deltävlingar hur bra som helst. Total rättvisa går inte att få.

    /Öbon

    SvaraRadera
  3. Tokigt det blir i år igen. Instämmer med dig hade gärna sett Stenis och Bräck i en final. Eller varför inte superfantastiska Billan eller Hanna med Stenis?

    SvaraRadera
  4. Hanna och Stenmark hade jag velat se i final. Gärna tillsammans med Billan också. Bräck hade också varit bra i final. Faktiskt vem som helst utom Brandin.

    SvaraRadera
  5. Synd att Brandin ska balla ur med sitt snack. tacka vet jag Stenmark.

    SvaraRadera