söndag 24 april 2011

Vid midnatt börjar påsken...



genom Kristi uppståndelse från dom döda på påskdagen. Så idag är en glädjedag, i himmelskt solsken - och alldeles stilla.
Här fortsätter fönsterputsningen. Jag räknar ner, och gör ett förutbestämt dagsverke varje dag. Många, många spröjsade fönster och fyra sidor på varje... När jag tänker på de professionella fönsterputsarna så förtvivlas jag över att de aldrig når ett mål, hur sjutton motiverar dom sig? Räknar inkomst per fönster?
Igårkväll ville Björn bada bastu med mig i solnedgången, efter att han mekat in alla instrumenten på nya båten. Men jag skulle inte hinna för dagsverkets skull, så då kavlade han upp ärmarna och sa: Jag hjälper dig med dagsverket!
"Mitt blir bara strimmigt", klagade han. För det blir det ju om man inte efterputsar.
Efter två röda minuter var han redan färdig med ett fyrsidigt fönster, för han kom helt genialiskt på att man inte behövde tvätta emellan, om man istället bara tog bort all spindelväv lite snabbt med handen.........
Jag säger som en älskad son, och ler: "Vi är helt enkelt bra på olika saker!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar