torsdag 28 april 2011

Vad är det med mänskligheten???????


Idag är varenda blaska täckt med de grymma händelserna som Patrik Sjöberg fått genomlida som pojke, nu läser jag på DN:
"En 49-årig manlig vårdanställd på Sankt Görans sjukhus i Stockholm döms till dagsböter, för att sexuellt ha ofredat två unga manliga patienter genom att gnida deras fötter mot sitt eget könsorgan.
Båda patienterna chockades och äcklades av händelsen."
Vårt svenska begrepp Våldtäkt, sägs på vissa språk bara vara ett annat ord för "överrasknings-sex" eller "speed-dating".
Vad är det för sexuellt överfrustrerade helt okontrollerat brunstiga och undernärda babianhingstar som löper omkring på öppen gata?
Har sex blivit som en blandgodisvara? Man öppnar på locket och tar för sig när den högst privata, egna frestelsen faller på?
Ju mer jag läser och ser, så tänker jag på egen-värdet.
Vi måste bli jäkligt bestämda och bra på att hävda vår egen rätt att säga ifrån; nä - låt bli, nä - jag kräver att du låter mig vara, annars - kommer jag att kicka dig mitt i skrevet.
Ända från liten ålder.
Berätta - var öppna om att det finns människor som inbillar sig att din kropp är något som är fritt fram att nalla av, talla på. Tryck upp pins "RÖR INTE MIN KROPP!", sätt den på allas kläder, mest barnens.
Så här kan det ju inte fortsätta.

5 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-04-28 14:25

    Jag har ändå den bestämda känslan att det händer ännu mera sådant i länder där det aldrig kommer att stå i tidningsartiklar utan sopas under mattan. Att diskussionen kommer upp till ytan i Sverige (och i ett antal andra länder) är snarare ett sundhetstecken.

    SvaraRadera
  2. Den där homopedofilen hade en otrolig tur - nästa gång ger han sig på helt fel människa...

    SvaraRadera
  3. Ingen medkänsla med sexuellt frustrerade här inte. Bara en hotfull ton som skulle platsa i vilken böghatande våldsförhärligande film som helst.

    Den 49-åringe skötaren må vara "äcklig", i egenskap av sin läggning eller sin oförmåga att lägga band på sina lustar (beroende på vem man frågar). Men det finns betydligt värre brott, t.ex att slå ner den här skötaren... Inte minst fanns det en gång något som hette förståelse och förlåtelse, även från den som känner sig kränkt.

    /Nülle

    SvaraRadera
  4. Jadu Nulle, det var inte dina fötter som vart smekta av en annans könsorgan, jag tvivlar starkt på att du skulle ha haft överseende då.

    Personligen tycker jag det är vidrigt hur sexuellt frustrerad han än var. Här kommer några för att bli helade så utnyttjade den här sköterskan det. Och seriöst..hur sexuellt frustrerad man än är, vissa människor verkar inte ha några som helst spärrar eller moral.

    /Draug

    SvaraRadera
  5. Jag hade en manlig frisör som gned sitt organ mot min arm. Jag bytte till en kvinnlig frisör men hon hade inte samma stil - tyvärr. Det var bättre när jag var i puberteten, då tryckte min kvinnliga tandläkare sitt ena bröst mot mig medan hon jobbade i munnen på mig. Det var härligt att gå till tandläkaren på den tiden.

    SvaraRadera