måndag 4 april 2011

Total fissuppmattning!



Björn har haft problem med en tand, en rotfyllning, och varje gång han kommit hem efter joxandet och grävandet i den ömma och bedövade munnen, så har han sagt:
-"Tandläkaren sa till mig att ta en rejäl whisky mot smärtan på kvällen."
Björn gillar sin tandläkare och hans sympatiskt humana inställning till män och deras låga tröskel.
Men jäklar i min lilla låda hur illa det gick för damen som trodde det var precis tvärtom!
Man måste lära sig att lyssna, pucko:
Den 37-åriga kvinnan skulle besöka tandläkaren i Bjärred för svår tandinflammation, men hade gått och tutat hemma hela dan, så när det var dags hos tandläkaren var hon alldeles för slirig för att kunna behandlas.
Istället greps hon av polis när hon sågs köra bilen hem med 3,17 promille i blodet.


Skånskan

4 kommentarer:

  1. Här kan man säga "intet gott utan det har något ont med sig"...Men snälla Carina ta inte upp sådana dåliga ämnen,som tandvärk och allt annat som har med det dentala att göra..Blir småsjuk bara jag tänker på det,inte bara av kostnadsskäl...Var gång jag kör över en bro,tänker jag på mina åldriga bryggor...

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-04-04 15:16

    Ja, det leder till ett av mina favoritämnen, att försäkringsmässigt ligger tänderna i Sverige utanför kroppen trots att de, åtminstone hos mig, sitter ganska fast i densamma!

    SvaraRadera
  3. Thorsten:
    Var tacksam,men du är ju också bara i ungdomsåren...Tids nog uppenbarar det sig,att även munnen åldras..Först då,lär man känna sig själv bättre !!!

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-04-04 15:54

    Lars: Jag är smärtsamt medveten om att mina tänder lever på lånad tid...

    SvaraRadera