fredag 1 april 2011

Salighallen på Hötorget.


Björn och jag strosade idag omkring bland exotiska frukter, bär, sylter, chai-téer vita sparrisar, skaldjur, lammstekar, ostar, grönsaksröror från Nordamerika och exotiska dofter. Det var så upplyftande så jag döpte om Saluhallen till Salighallen, tala om att befinna sig i hjärtat av livets goda! Krösus-Fia uppenbarade sig, och jag handlade korvar, oliver, tryffelsalami och den vackraste italienska rosmarinskinka som jorden skådat, samt två humrar, hallon och söt lakrits.
När allt var inpackat i små vackra paket och jag skulle betala, sa Björn till den söta Jennifer bakom disken: April, april, vi bara skojade!
Hon tappade hakan.......
Det dröjde en hundradelssekund innan hon förstod, och drog en djup suck av lättnad, brast ut i gapskratt, och sa.
-"Jag avskyr den här dan, och är glad att den snart är slut!"

Vi betalade, åkte på gymmet, sedan hem och nu ska vi inleda frosseriet!
Det här var min bästa 1a april nånsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar