måndag 25 april 2011

Perfekt beskrivning av helvetesmagen!


Helena Trus beskriver perfekt det maghelvete som vi är så många som lider av. Dagligen - livet ut:
-"Det är en väldig sorg att inte kunna äta vad man vill. Att varje dag tro att jag ska föda ut en ko, eller att luften i magen kommer ta mig ändå till månen."

Och det otroligt märkliga i att läkarna inte kommer nånstans, utan fortfarande står där med sina vaga diagnoser:
-Läkarna drar oftare än ofta till med ”det är nog stress”, ”är du orolig?”, ”du har nog IBS”, och ”kanske lite magkatarr”, ”laktosintolerant?”. De nämner i alla fall aldrig ordet cancer.

Fast, sen Helena:
-"Jag är en av miljoner tjejer som har stora problem med magen."

Jag lovar dig, Helena, detta är inget Guds straff till kvinnligheten - helvetesmagen är rättvist fördelad mellan könen.

2 kommentarer:

  1. Är det colon irritable du avser?

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-04-26 09:31

    Det finns tyvärr många olika sjukdomar med snarlika symptom. Hos min son var det laktosintolerans, sedan han bara äter laktosfritt, eller tar lactaspiller när laktos ej går att undvika, är problemen ur världen i hans fall.

    SvaraRadera