fredag 1 april 2011

Idag gäller det att vara vaken!


Mina två bästa aprilskämt var när sönerna gick i lågstadiet.
Innan jag som vanligt skulle väcka dem och skjutsa till skolan, tog jag mitt rödaste läppstift och målade runda prickar över hela mig. Sen väckte jag dem och sa att jag inte kunde skjutsa den här morgonen för att jag hade fått tyfis.
Året innan snöade det som sjutton, jag virvlade in i deras sovrum och sjöng "vårvindar friska", och sa att idag börjar våren så idag börjar vi med kortbyxor ( -eller "kåt-byxor", som Björn säger att jag säger på min skånsk-stockholmska-) och sandaler.
Såhär i efterhand kan man ju undra vad som flyger i huvudet på små pojkar, nyss väckta från de ljuva drömmarna. Men roligt blev det till slut i alla fall, och många vilda skratt!

Aftonbladet

1 kommentar:

  1. Nu har du fått ditt april skämt. Tack och adjö

    SvaraRadera