måndag 14 mars 2011

Norge och Canada försöker inleda oss svenskar i frestelse.


Enligt artikel 1 i Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation får reklam inte vara stötande.Så nu rasar anmälningarna in mot den norska otrohetssajten Victoria Milan som inlett en storbilds-Sverigeoffensiv, och i maj lanseras den kanadensiska otrohetssajten Ashley Madison, som också kan "leverera en otrohetsaffär 100 % anonymt och konfidentiellt."
Avgör själv, behöver vi hjälp reklam för att hoppa över skaklarna?
Jag frågar mig:
What´s new? Det här har mänskligheten klarat själv sen Adam och Eva. Otrohet springer ur oförväntad lust till en annan människa.
Tanken på en dadda som otrohetsfixare är lika tafflig som reklamen.


Resumé

4 kommentarer:

  1. Ulf Hjertén2011-03-14 10:48

    Att uppmana till otrohet är genomkorkat. Inte behöver vi reklam för att öka människors upplevelser av övergivenhet och svek. Det är nog illa som det är. Vi måste väl kunna lita på varandra. Att människor blir överens om att gå skilda vägar är en helt annan sak. Otrohet befrämjar en sprickbildning i det bästa i en gemenskap, nämligen tillit.

    SvaraRadera
  2. Det här med dessa sajter var faktiskt det dummaste jag hört.AEkberg

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-03-14 12:07

    Det här är så korkat, det ids jag inte ens kommentera...

    SvaraRadera