torsdag 10 mars 2011

Lucka fyra i sosserikalendern


går inte att öppna, jag pillar, sliter, hämtar nagelsaxen, vassa nagelfilen, försöker med våld, men näääää - det går bara inte.
Då ser jag att det står "Top-secret" på dagens lucka, och lite längre ner "Only for VIPs". Inte underligt att undersåte som jag inte är betrodd.
Men om jag håller kalendern mot ljuset i fönstret oc kisar med ögonen, upptäcker jag
valberedningens två tyngsta spelare - tomtemor Berit Andnor och tomtefar Göran Johansson - i ett hemligt möte i blåsten utanför Socialdemokraternas tomtebo sent igårkväll. Ingen av de övriga nio ledamötsnissarna syntes till - dom var nog hemma och lade mandeln i gröten!



Expressen Expressen Aftonbladet SvD DN Sydsvenskan NSD

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2011-03-10 09:23

    Det kanske är lösningen: man stänger in ledningsgarnityret med vandrarhemsstandard och minskar matkvalitén gradvis enligt skalan
    konferensmat - restaurangmat - skolmat - sjukhusmat tills rökpustet kan skickas ut och "habemus papam" deklareras...

    SvaraRadera