lördag 12 februari 2011

Minns ni det svenska trams-medie-fåneri-rama-skriet om Ulf Nilssons...


"hets mot folkgrupp" när han i sin krönika i Expressen den 14 december 2010 skrev under rubriken "Ingen risk att de militanta muslimerna lyckas i sin avsikt."

Nu meddelas på väl undangömd plats och som en liten notis i DN, att JK inte kommer att inleda någon förundersökning om Ulf Nilsson.

Men jag hoppas Expressen stöttar sin Världsmästarjournalist och braskar ut nyheten på löpet och överst på nätsidan!
Antar att Ulf Nilsson är luttrad, men förbannat trött på okunniga världsförbättrare som anklagar, pekar finger, knäpper på näsan, och hetsar mot islamofobi och rasism utan att veta jota vad de snackar om.

8 kommentarer:

  1. Bra! Kan bara säga att jag skrev till Ulf Nilsson för att visa mitt stöd. Fick ett mycket fint svar tillbaka. Varför tycker jag så mycket om Ulf Nilsson och varför tycker jag så mycket om att läsa denna bloggen. Därför att jag kan andas! Tack käre Gud i himlen!

    SvaraRadera
  2. Oj, det var fina ord, jag blir alldeles tagen, kan jag hjälpa en enda människa att andas frisk luft, så ska jag dö lycklig, tack, av hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-02-12 20:48

    Var det hans "kåseri" om "pursvenskarna"? Jag är fortfarande arg, pappa till 5/8 pursvenskar...

    SvaraRadera
  4. Så Thorsten nu skall du inte på nytt känna dig utanför!! Men "pursvenskar" är bara vi som liksom ni i Tyskland(på 30-talet),kan visa upp ett rent förflutet,generationer tillbaka...Så enkelt blir man inte upptagen i vår högädla ras....Men i dessa tider försöker ju många trots det.. dessa blir ju halv,kvarts eller möjligen än lägre klassade.

    SvaraRadera
  5. Thorsten Schütte2011-02-12 21:28

    Nej, jag känner mig sannerligen inte utanför, men ryggar för ordval som ska få folk att känna sig utanför!

    SvaraRadera
  6. Jag har all respekt för att du är rasande på det ordet, Thorsten. Minns inte sammanhanget nu efteråt. Alla som känner sig som svenskar har lika stor rätt att kalla sig för svenskar.
    Jag är alltid svensk själv, vart jag mig än vänder i världen, tom som utvandrare, men jag skulle aldrig nånsin kalla mig för "pur"svensk.
    Det viktiga för mig är som vanligt öppenheten!
    Och att det ska krävas mer för att åtalas för hets mot folkgrupp.

    SvaraRadera
  7. Thorsten Schütte2011-02-13 10:11

    Ja, självklart vill jag inte åtala för pur-, puré-, purjolök- eller purpursvenskar. Men om man stöter sig på ett korkat ordval är ju risken stor att budskapet i den resterande texten drunknar i detta!

    SvaraRadera
  8. Thorsten,jag böjer mig för dina protester,det är egentligen inget sydsvenskt ord.Här kallar vi oss "redia o.riktia svenska",problemet är att det blir så långt,att skriva ut varje gång vi vill framhäva vårt ursprung !!!!

    SvaraRadera