söndag 20 februari 2011

Enögda nyheter.


TV4nyheterna rapporterar idag: "Ibörjan av förra året beviljades i princip alla föräldra- och barnåterföreningar från Somalia. Idag avslås mellan 99 och 100 procent." Detta problem härleds till nya passregler.
Reporter: Lena Sundström.
Vi som har sett TV4 nyheternas politiska objektivitet och neutralitet avdunsta i samma takt som reportern Lena Sundströms uppblåsta och mästrande min dyker upp i bild, förväntar oss genast en högst personligt vinklad och fördömande anti-svensk propaganda.
Vi får av Sundström aldrig en saklig och korrekt realbild av inslaget, vilket jag som sanninssökare mycket beklagar. Däremot ett riggat snyftinslag, som jag inte vet vad jag ska tro om, eftersom jag lärt mig att inte lita på Sundström och dramaturgin i hennes färgade inslag.

En mamma i Sverige, lämnade sina barn för ett och halvt år sedan, hon gråter nu för att barnen inte får komma till Sverige.
Varför, varför, varför, varför lämnar en mamma sina barn?
I ett och ett halvt år!!!
Jag är mor.
Och jag skulle hellre dö än att nånsin överge mina barn.
Vad är det som inte stämmer i Sundströms tendentiösa reportage den här gången?
Berätta mera, ge mig hela bilden TV4!
PI

5 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-02-21 09:09

    Det här en moment 22 situation. Sverige anser somaliska identitetshandlingar som ej tillförlitkiga nog. Eftersom det inte finns en fungerande stat har då familjemedlemmarna därnäre ingen möjlighet att få papper som styrker deras identitet och som Sverige godkänner. En möjlig öppning skulle vara topsning/DNA-test för att visa anknytningen.

    SvaraRadera
  2. Drömmer om ett nyhetsinslag om detta med saklig information och upplysning. Där inte reportern som intervjuar ministern får sista ordet själv i studion.

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-02-21 10:08

    Det kom i radions P1 för en tid sedan. Ett svårlöst problem, laglösheten i regeringlösa länder är ju både anledningen att inga tillförlitliga dokument kan utfördas och att folk vill fly denna laglöshetens helvete där den enda "yrkesbanan" är piratens eller krigarens...

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-02-21 11:00

    Här finns det lite mera "kött på benen":
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/skarpta-passkrav-splittrar-familjer

    SvaraRadera
  5. Håller med Carina angående den sk journalisten Lena Sundström har också väldigt svårt för henne.Tror det är som Thorsten skriver DNA topsning är det enda säkra i dessa fall./Petter

    SvaraRadera