torsdag 3 februari 2011

Den ljuva semestern rejält naggad i kanten,


nu bara enstaka dagar kvar av alla dessa dagar....
Här firas kinesiskt nyår nu med små knallertar i varje buske, nu gryr Kaninens år!
Det ska jag fira med min nya frisyr, efter 40 minuter och 125 kronor kom jag ut med ett megasmile på läpparna. Det var en ny och enastående lycklig upplevelse - och vad betyder det för framtiden?
Att jag måste åka til Thailand och Joy, min fingerfärdige manlige frisör, varje gång jag måste till frissan, eller emigrera för gott?
Ikväll är det slutprovning och hämtning av klänning, kinesjacka och alla nysydda dukarna till ön.

3 kommentarer:

  1. Hur gick det med den förlorade flip-flopen? Hittade du den och i så fall var? Enquiring minds wanna know som man säger/skriver på utrikiska ;-)

    /Plutten

    SvaraRadera
  2. Kaninens år? En i kinesisk astrologi obevandrad västerlänning kan få vissa associationer ...

    /Öbon

    SvaraRadera
  3. Håller med Öbon, let´s make love - not war! For a change.
    Plutten, the one who seeks, she shall find ;)

    SvaraRadera