torsdag 13 januari 2011

SVT - what next?


På näthinnan: små invandrade förskolebarn som inför TVkameran hoppar och dansar runt, vilt viftande armar och ilsket pekande barnfingrar, skanderande: Ut med Jimmie Åkesson, ut med Jimmie Åkesson, rasist, rasist, rasist, ut med Jimie Åkesson!!!" Ett litet barn kanske 5-6 år, uttrycker trumpen ilska över Jimmie Åkesson och SD för att: "De vill tvinga oss att äta skinka. Äta F-L-Ä-S-k-K-O-T-L-E-T-T!"

I magen: det vänder sig.

När mina barn var i förskoleåldern emigrerade vi, och sönerna gick i pre-school. Försöker nu tänka mig in i hur insatta de då var i nya landets politik, och om de överhuvudtaget visste nåt mer än vem som var president och guvernör.
Självklart inte, de var ju barn, hade så mycket annat att lära sig av livet.
Än att hata någon.
Än att hata någon som någon annan sagt till dem att hata.

Tack SVT, för att jag fick dokumenterat för mig, hur små barn indoktrineras i Sverige.
Och tala gärna om för mig hur ni ens kom på tanken att gå till en förskola för att leta politiska åsikter och strömningar om ett riksdagsparti.

SVT Aftonbladet DN

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-01-13 08:22

    Såg också på programmet. Jag tycker att Jimmie Åkesson, honom kan jag sitta och dricka en öl med. Men Kent Ekeroth, han kändes faktiskt riktigt obehaglig.
    Annars är det väl ett framsteg, att riksdagsledamöter från de andra partierna nu konverserar med SD företrädare i kaffekön...

    SvaraRadera
  2. Reagerar också över de små politiskt medvetna liven men det känns igen från andra delar av världen, en del kallar det hjärntvätt.Har själv en snart 7-årig kille hemma och han vet inte vad SD är mer än att han varit med på en del möten....
    Och ett Lussetåg från Afrika skall kompensera oss för alla negativa sidor av det multikuturella samhället.....oj! höll på att glömma zlatan;)
    Lovar att Kent även han är genomtrevlig...lite terrier och har alltid varit;) Nu får han bli "badboy" för han talar klartext,det passar in i Svt:s manual för dokumentärer om sånt som de ogillar.

    /HellBoy

    SvaraRadera
  3. Mycket bra slutkläm på inlägget, jag såg programmet, men tänkte inte på samma sätt som du. Men 47 års SVT-indoktrinering måste ju påverka.

    SvaraRadera
  4. Kenth Ekroth skrämmer inte mig hälften så mycket som de som står och blottar sin förljugenhet. Jag avskyr hymlare i alla sammanhang.
    På mig gav han ett intryck av en modig person med en frisk öppenhet.

    SvaraRadera