onsdag 26 januari 2011

Svenska blundande islamkramare totalt aningslösa inför pedofilkulturen.


Norge skakas nu av det allvarligaste fallet nånsin, där två muslimska familjer anklagas i Oslo tingsrätt, för att ha begått våldtäkt av ett barn under 14 år. Målet gäller ett tvångsäktenskap, där en 13-årig irakisk flicka tvingats gifta sig med sin 20-årige kusin.
De föräldrar/vuxna som ska beskydda ett barn, är alltså här de som enligt sed har rätt att skada ett barn allvarligt med grova sexuella övergrepp, hot, misshandel och våldtäkter inom familjen.
Vad säger svenska makthavare?
Fins denna kriminalitet i Sverige?
Hur utbredd är den?
Finns det en plan i denna vår goda och jämlika demokrati, för att förhindra muslimska barns enorma utsatthet för dubbla - nä tredubbla (förövaren, familjerna, landet) svek?
Finns det nån ansvarig, förutom Sverigedemokraterna, som är intresserad av att se och bekämpa denna råa brottslighet på svensk mark.
Sverige har sålt ut sina ädla ideal och vägrar titta på barn som skadas för livet, för att inte skada relationerna med muslimer.
Detta är den största ynkedomen, att de som ser sig själv som företrädare för godheten är de största hycklarna.




VG Aftenposten Dagbladet SvD

31 kommentarer:

  1. Bodde och arbetade i Norge 2001-2003 och följde med i nyhetsflödet där.Fick intrycket av att det verkade lättare där att diskutera invandringspolitiken i media.Och det utan att framstå som rasist.Liksom i Sveriges storstäder fanns det mycket invandrare i Oslo-området där jag bodde,fick intrycket att det inte var några större problem med det.Kanske blir det mindre problem om man bara kan diskutera på ett sakligt sätt.Slutligen:Roligt Carina att du tar dig tid och skriva en hel del i din blogg fast du är på semester- i Thailand?/Petter

    SvaraRadera
  2. En av de många nya kulturchockerna,som verkligen borde komma i dagen...Muhammed som förebild när denne förlovade sig med 6-åriga Aila,och senare vid hennes 9-årsdag gifte..Tala om pedofeli i religionens namn.I sanning något jag personligen äcklas inför.Nog borde väl i "vårt" idealsamhälle (enligt de lärda) sådana hemska förekomster rendera hårda straff !!Icke sa Nicke,här blundar man för sådant och låtsas som om det inte förekommer !!!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-01-26 19:09

    Hur utbredd är den?
    Ja, det måste utrönas först innan man tar till storsläggan...

    SvaraRadera
  4. När och hur och av vem måste det utrönas i Sverige? Finns det planer på det?
    Ingen jet-lag Thorsten, tackar som frågar!

    SvaraRadera
  5. Thorsten Schütte2011-01-26 19:24

    Konstigt, Du har ju åkt åt öster, så att 6 timmar försvann. Det måste väl kännas? Men klart, Du har yrkesvana.
    Och vem som ska utreda hur står problemet med barngifte i Sverige är, tja, vill minnas att det diskuterades för några år sedan och att då lagen och/eller tillämpningen skärptes. Det finns även organisationer som hjälper kvinnor att fly tillbaka till Sverige, efter att ha skickats på "semester" i sitt gamla hemland för att giftas bort, helt nyligen lyckades de få tillbaka en tonåring från östra Turkiet (tror jag) tillbaka till Västerås, hon hade berövats sina papper, men fick hjälp att fly och nya papper.

    SvaraRadera
  6. Thorsten:
    Vi som gillar SD är ju enl.ASK både okunniga och ologiska,därför bör lämpligen någon från de kunniga och logiska utröna dessa barbariska dåd.
    Tror för min del inte detta är en engångsföreteelse,men vem tittar in i deras boningar??? Vill man inte undersöka andra kriminella förekomster,bland våra nysvenska muslimer,lär man väl även avstå i sådant fall !!Tydligen något för dem som tycker OLIKA....

    SvaraRadera
  7. Thorsten:
    Betr. JETLEG är denna inte så besvärlig när man åker ÖSTERUT !!Men jag hade ofta besvär i motsatt riktning....

    SvaraRadera
  8. Thorsten Schütte2011-01-26 20:11

    Tant "Gredelin" Ask, hon är eine richtige "Schreckschraube", obegripligt att hon fick sitta kvar. Internetleverantörerna sliter sina hår för att de inte vet hur de ska implementera EUs datalagringsdirektiv som i sin värsta uttolkning gör oss nätanvändare helt rättslösa och fullständigt "genomskinliga". Men hon står ju i en fullständig kontinuitet med föregångaren Bodström, plockande friskt ur hans byrålådor på vägen in i den sköna nya världen à la 1984...

    SvaraRadera
  9. Thorsten:
    Instämmer åter med dig,vad gäller Ask.Minns när vi för en tid sedan diskuterade hur hat uppstår,är hon kanske en grund för sådant ?? En som liksom övertecknad anser sig veta bäst !!!Men till mitt försvar,jag har i varje fall rätt någon gång.Din ofta framförda kritik mot att man inte låter motparten komma till tals,gäller väl i hög grad nuvarande minoritetsregering ??? Eller ...

    SvaraRadera
  10. Thorsten Schütte2011-01-26 20:31

    Ja, min kritik att inte låta motparten komma till tals gäller många, inklusive minoritetsregeringen (som tydligen inte ha lärt säg räkna antal ledamöter i riksdagen än...). Och det är en stor skillnad mellan att anse sig veta bäst och att anse sig veta så bra det går på det beslutsunderlag man har (vilket min ambition är). Mut zur Lücke! Och beredskapen att "lyfta på hatten och gå förbi" när man inte känner sig tillräckligt insatt.

    SvaraRadera
  11. Satt och funderade hur Ulf ser på dessa barnäktenskap och sexuella övergrepp.Tanken kom när man i nyheterna från ARD rapporterade om de missbrukade av barn,som kyrkans internatskola utsatt 100-tals för i Tyskland.Som en liten men nästan ironisk ersättning erbjöds nu 5.000 Euro.Sådana övergrepp skedde under minst 40 år,från båda huvudreligionerna,i stora delar av Tyskland.(även i DDR).Ruskigt att tänka sig, de som skall förmedla guds ord,missbrukar barn på ett så näsligt sätt !!!

    SvaraRadera
  12. Thorsten Schütte2011-01-26 21:43

    Övergreppen i de tyska internatskolor och de utförda av katolska präster på många håll är hemska, men säger lika lite om kristendomen som islamistiska terrorister om islam. Snarast om instängd och undertryckt sexualitet vilken sedan explosivt och hänsynslös banar sig vägen!

    SvaraRadera
  13. Att tro att alla muslimer ägnar sig åt pedofili är lika vansinnigt som att tro att alla katoliker gör det.
    Carina, jag måste säga att jag blir mycket provocerad av rubriken på ditt inlägg. "Pedofilikultur"? Kom igen.

    Lars: att Muhammed gifte sig med Aysha när hon fortfarande var ett barn, är äckligt, vidrigt, oförsvarbart, men det hände trots allt för 1400 år sedan. Och, det var inte heller så värst kontroversiellt i det samhället, som då, i islams barndom, hade många sega strukturer från det mer animistiska och polyteistiska samhället som Muhammed växte upp i.

    I det medeltida Europa var förlovningar och giftermål mellan mycket unga flickor och äldre män inte ovanligt, särskilt inte i de högre stånden. Men ingen kallar väl 1200-talets Aquitanien för en pedofilikultur?

    /Öbon

    SvaraRadera
  14. Här ett par europeiska kända exempel på barnbrudar: Marie Antoinette var 14 när hon blev bortgift med kronprins Ludvig, sedermera Ludvig XVI, hon fyllde 15 senare under året.

    Eleonora av Aquitanien var 13 när hon giftes bort med sin första make Ludvig VII.

    Lika ung var hennes namne Eleonora av Kastilien, gift med Edvard I.

    Katarina av Sachsen-Lauenburg var i sammanhanget lastgammal, hela 18 år, när hon gifte sig med Gustav Vasa.

    Katarina Stenbock var 17 när hon gifte sig med den då 56-åriga Gustav Vasa.

    Karin Månsdotter var 15 när hon blev mer eller mindre officiell älskarinna åt Erik XIV. Han var då 32. Ett par år senare gifte de sig.

    Osv osv osv

    /Öbon

    SvaraRadera
  15. Öbon:
    Jo,jag vet att det är många hundra år sedan...Men då borde man kanske ha kommit till insikt,att man inte tvångsgifter bort barn.För att inte tala om sexuella drifter från äldre SJUKA män mot barnen...Jo,det fanns i Europa också en annan tid,men vi har förstått att ändra till det bättre...Kanske borde man även inom Islam söka att förnya sig.Hedersmord,barnvåldtäckter,tvångsgifte etc..hör inte till 2000-talet inom vår kultur.Det finns trots allt yttre gränser för västvärldens tolerans.

    SvaraRadera
  16. Det hör inte hemma i någon kultur idag.

    /Öbon

    SvaraRadera
  17. Det har sagts förut, men jag kan visst upprepa mig. Man kan inte skuldbelägga en hel religion pga att ett antal människor som utövar denna tro ägnar sig åt olagligheter.

    /Öbon

    SvaraRadera
  18. Öbon:
    Just därför angriper jag dina åsikter..I denna religion lever man efter Koranen,däri står precis hur man skall förhålla sig,för att vara en god muslim..Kore efter Kore föreskriver dagens förlopp..Läs gärna den och du kommer att flytta tillbaka till 600 e.K....Men samtidigt tänk efter,om denna ISLAMISM skulle var till godo för dig....

    SvaraRadera
  19. Det är en stor skillnad mellan islam och islamism. Få av muslimerna är bokstavstrogna, liksom få av de kristna är det. Tolkningarna av Koranen är många, lika många som tolkningarna av Bibeln.
    Du kan lika gärna döma alla kristna efter livets ordare eller Jehovas vittnen, som du kan döma alla muslimer efter ett antal lagbrytare - som råkar vara muslimer.

    Det som nu sker är en hets mot muslimer just för att de råkar vara muslimer och jag ser tydliga likheter mellan den hetsen och hetsen mot judar under 1930-talet.

    Jag inser att jag inte kan få dig att "höra" vad jag säger, Lars. Jag inser att vi står på väldigt olika håll här.

    Nu ska jag gå och äta en sen lunch.

    Tack för mig

    /Öbon

    SvaraRadera
  20. Thorsten Schütte2011-01-27 12:33

    Lever man efter gamla testamentet i bokstavlig tolkning, blir det lika illa!

    SvaraRadera
  21. Öbon, rubriken är till för att provocera. Om jag bara satt och lallade här, kunde jag lika gärna sätta mig och spela orgel på torget, ingen skulle bry sig.

    Men så å länge ett enda barn far illa i religionens namn så är det ett för mycke - det är min klara och absolut oantastliga ståndpunkt.
    Och så länge muslimer enligt sin tro hävdar sin rätt att ta en barnbrud, så länge kommer jag att hävda att vi i Sverige beskyddar en pedofilreligion.

    SvaraRadera
  22. Thorsten Schütte2011-01-27 12:40

    Att spela orgel på torget - det kan vara nog så uppseendeväckande.
    Skämt åsido, det finns säkert muslimer som hävdar sin rätt att ta en barnbrud, men det är en försvinnande andel av muslimerna i Sverige och dessutom lyckas man i regel hindra dem, p g a den skärpta uppmärksamheten och lagtillämpningen. Gör inte problemet större än det är!

    SvaraRadera
  23. Öbon, du skriver: "Det som nu sker är en hets mot muslimer just för att de råkar vara muslimer och jag ser tydliga likheter mellan den hetsen och hetsen mot judar under 1930-talet."
    Hets? Vad vi ser idag över hela världen är hets från muslimer mot otrogna, dödande och förföljande av oskyldiga i religionen islams namn.
    Att jämföra med Livets ord och Jehovas vittne känns B. Hur många såna finns det? Själv hör jag aldrig talas om några sådana. Hur många självmordsbombare, terrorister och flygplanssprängare, finns det i Jehovas vittne?
    Konsekvenserna av islamismen är förödande, deras ambition att påverka världsordningen.

    SvaraRadera
  24. Thorsten Schütte2011-01-27 13:14

    Merparten av terrordåden i världen görs av separatister/nationalister, inte sällan med religiösa svepskäl!

    SvaraRadera
  25. Öbon:
    Hoppas maten smakade...Min envishet har även sin grund i den ansvarslöshet,våra poitiker inom 7-klövern visar upp.Tar man inte dessa nya muslimska problem på allvar,utan stirrar blint och hoppas det går väl...Moskeer växer upp som svampar ur jorden,delvis finansierade av Saudi-Arabiska shejker.Vore det nu så att vår Kyrka fick tillåtas växa efter samma mönster ,i S-Arabien och andra Islamska stater,vore det en viss jämvikt.
    Men icke,vi förblir de "otroende" som skall omvändas med alla stående medel..Därför också ropen om Shira-lagars införande,från dessa extrema,i västländerna..Stämmer man inte i bäcken kommer floden att skölja över oss...Till slut Thorsten,du har rätt men hur många lever i dessa sekter i vårt land ?? Vad beträffar 1930-talet och judarna,samt huggenotterna under l600-talet finns stora likheter.Men inte skall vi väl upprepa samma fel en gång till???

    SvaraRadera
  26. Thorsten Schütte2011-01-27 13:59

    Livets Ord är nog igen sekt i denna mening, mera något slags extrem pingstförsamling. Jehovas Vittnen däremot är mycket slutna, håller sig för sig själv och även familjen förkastar ofta en avfälling. Här finns likheter med fundamentalistiska muslimer. Och jag tror Jehovas Vittnen växer och är av samma storleksordning som andra större frikyrkor.
    Nu har jag lite svårt med syftningen i Din text, hugenotterna i 1600-talets Frankrike och judarna i trettiotalets Europa, vilka av dagens minoritesgrupper jämför Du dem med? Är det muslimerna, då håller Du ju med om deras utsatthet!

    SvaraRadera
  27. Läs gärna här:

    http://www.unicef.se/om-unicef/fakta-om-unicef-och-barns-rattigheter/barnaktenskap.

    Saxat:

    "Döttrar – en ekonomisk börda
    Fattigdom är den främsta orsaken till att föräldrar väljer att gifta bort sina barn och särskilt sina döttrar. Flickor upplevs som en ekonomisk börda och det tidiga giftermålet ses då den enda möjligheten för familjens överlevnad.

    Många anser också att ett tidigt giftermål erbjuder dottern skydd från våld och sexuella övergrepp och att maken kan erbjuda rollen som manlig beskyddare. Ett tidigt äktenskap kan också ses som en strategi för att undvika en situation där dottern blir gravid utanför äktenskapet – med följder som stigmatisering av familjen.

    Fattigdom leder också till att föräldrarna luras till att gifta bort sina döttrar i utbyte mot en summa pengar. Dessa flickor hamnar ofta utomlands där de tvingas till prostitution."

    Det är ekonomin som styr, inte religionen.

    Follow the (lack of) money.

    /Öbon

    SvaraRadera
  28. Öbon:
    Nu förstår jag inte längre dina skäl för missförhållandet !!Om det nu är så att flickor är så oönskade,att de endera måste säljas bort som barnbrudar el.till prostition,varför avlar man då vidare ??? Vidare skriver du fattigdom,alltså med ett svenskt modeord "utanförskap",som skäl !!! Nej roten ligger nog djupare än så...Kulturer av olika slag låter sig inte blandas som kaffegök !!!
    Thorsten du söker snedtolka,men det jag vill ha sagt är,att man skall undvika liknande dåd,genom en klokare invandring.Detta gäller f.ö i hela västvärlden.Varför skapa de motsättningar som man tidigare undsluppit ???

    SvaraRadera
  29. Thorsten Schütte2011-01-27 15:13

    Hugenotternas invandring har ju varit ytterst gynnsam för de mottagande länderna och judarna som lyckade fly 30- och 40-talets förföljelser ( i den mån de togs emot) har ju anpassad sig synnerligen bra, Sverige har skämt ut sig där genom Uppsala studentkårs negativa attityd och USA har blivit rik på Nobelpristagare!

    SvaraRadera
  30. Thorsten Schütte2011-01-27 15:40

    Det finns muslimer som tar sådana initiativ:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4315641
    heder åt dem!

    SvaraRadera
  31. Sen kommentar här: det blir en ond cirkel, där fattigdom gör att folk skaffar/får många barn, så de kan bidra till familjens försörjning. Flickor anses mindre värda, då de ändå ska giftas bort och inte för familjenamnet vidare. Med många barn fastnar familjen i sin fattigdom.

    MEN. Om man orkar se ett samband med att satsa på flickors skolgång och vidareutbildning, ser man också att fattigdomen undan för undan makas undan, inte bara för den enskilda familjen, utan för landet i stort.

    /Öbon

    SvaraRadera