söndag 23 januari 2011

Been there - done that - seen that.


Ahlenius, ska vara så glad att hon slutat.
Att kritisera en maktgalen nobody och total loser till överordnad,som Ban Ki-Moon. En osynlig och tafatt ledare och diplomatiskt lomhörd generalsekreterare bakom en mur av slaviska ja-sägare. Det innebär annars att du kommer att utsättas för alla massiva gemena utfrysningstrick, dygnet-runtspionerande, hot, baktaleri, förföljelse och uppdiktade anklagelser som du inte ens trodde fanns.
Att överleva är ett under.
Jag gjorde det.
Inga-Britt Ahlenius kommer att göra det.
Men det är ett skyhögt pris.

Expressen Aftonbladet

3 kommentarer:

  1. Hej!Håller fullständigt med dig.Kan det rentav vara du och jag som träffades för ca 4 år sedan?Du skickade ett jättegulligt julkort till mig den julen.Och sen träffades vi på golfrestaurangen något år senare.Agneta

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-01-24 13:44

    Ahlenius får väl dra sig tillbaka nu och skriva sina memorarer. De kommer att lusläsas!

    SvaraRadera
  3. Hej Agneta, det här ligger mig så varmt om hjärtat så det är inte omöjligt att jag lånat ut ett eller två lyssnande öron, det är heller inte otänkbart att jag skickat ett kort som en varm sympatiyttring, men annars...? Jag kan inte svära på att det var jag, utifrån det lilla jag vet nu.
    Jag spelar inte golf, men har varit på en del festliga tillställningar, tex på Fågelbro, Värmdö.
    Stor kram Carina

    SvaraRadera