torsdag 23 december 2010

Om klementiner tycker jag


mycket, dvs om de är söta och inte torra. Köpte för ett tag sen en hel fruktlåda med små klementiner, men skalet satt som fastnitat med superglue, de var besksura och torra som fnöske, så jag fick slänga alltihopa.
Igår var vi på ICA Täby Centrum, och jag ville, ville fylla hela hemmet med vackra väldoftande frukter, men jag ville absolut inte bli besviken igen. Så jag frågade om det gick för sig att få smaka. Men där fanns inga snälla barn, så svaret blev "nä, det får man inte".
Så därför kommer jag hädanefter att åka in till Sabis i Fältöversten, där de har världens läckraste butik som har en välvillig inställning till sina kunder, och där det är en generös gest och en självklarhet att få smaka om man vill. Precis som på min ICA Myran!
Det var längesen jag slutade krusas.

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-12-23 13:16

    Clementiner och många andra frukter - rena lotteriet numera. Nu stänger jag butiken, nästa kontakt troligen sent på annandagen. En gång till: God Jul!

    SvaraRadera
  2. Du får förstås en alldeles egen hälsning ovan Thorsten! Hängde bara inte med i svängarna!!!

    SvaraRadera