tisdag 14 december 2010

Härmed varnas allmänheten.


Igår hade jag en älskade son på middag, på huvet hade jag min nya luciakrona och var uppenbarligen ett fruktansvärt hot för Zlatan. 2årslabben stod gömd hela kvällen bakom en dörr, bara nosen stack fram. Vi åt citronpasta och till efterrätt fick vi macademianutsvaniljglass med hallon och blåbär, mmmmmmm.
Vi snyftade lite med alla de rediga och modiga vardagshjältarna och deras stora beundrarskara, men framförallt var vi tillsammans, talade och skrattade.

Idag när jag läser tidningarna sätter sig dock skratten i halsen, min panik för vinterkräksjukan fick pinfärskt liv. GP skriver med stora rubriker: "KRÄKSJUKEVIRUS I HALLON!"
Jag blev stel, kände helt säkert ett misstänkt ångestframkallande gnag i magen, jag började kallsvettas och bestämt mådde jag riktigt, riktigt tjyvis.
Men så läste jag fortsättningen:
"Eldorados frysta hallon från Bosnien som Axfood har sålt till många butikskedjor över hela landet misstänks innehålla kräksjukevirus."
Frysta!!!!! PUUUHHHHH - vi åt färska.
Tack ske lov och pris!

1 kommentar:

  1. Har bara frysta hallon hemma, men de är hemplockade ;-)

    /Öbon

    SvaraRadera