onsdag 15 december 2010

Björn älskar sin nya Ipad


Igårkväll satt han och läste tidningarna på den och spelade samtidigt sina bästa låtar. Mellan varven visar han mig en eller annan finess, och frågar om jag faktiskt inte är lite avis, bara lite, och jag egentligen också väldigt gärna vill ha en. Inte ett dugg, jag är ultrakonservativ när det gäller mekanik och apparater, vill inte byta, de känns som mina vänner, vi kan varandra och är härligt invanda vid varandra, så absolut inte.
Av nån anledning ville jag, som satt bredvid, lyssna på Habaneran på youtube, upp på min laptop kom en version med en coming operastar, Katherine Jenkins. Och Björn tappade mycket plötsligt hela intresset för sin älsklingsIpad, Ipad släng dig i väggen, hans odelade intresse och ögon var uppslukade av Habaneran. Eller snarare hon som sjöng den, eller som han sa, hennes klänning!....... kanske mer det som var i den, tror jag.

5 kommentarer:

  1. Hahahahahaha

    vilken konservburk!

    SvaraRadera
  2. Du missade väl inte klippet från youtube - PS, visa inte maken!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2010-12-15 11:12

    Carmen får mig alltid att nynna torerosången med en annorlunda text:
    Auf in den Kampf, die Schwiegermutter naht, siegesgewiss klappert ihr Gebiss...

    SvaraRadera
  4. då kan det bara sluta illa, åtminstone för svärsonen.....

    SvaraRadera
  5. Får kolla youtube på en annan dator, har inga högtalare på denna (!).

    Annars maffig aria, verkligen.

    /Öbon

    SvaraRadera