torsdag 2 december 2010

Alfahannen himself fick England att torska!


Pamparna satt uppradade när Fifas ordförande Sepp Blatter lämnade beskedet i Genéve.
Och det blev en chock.
England - fotbollshuliganernas förlovade land - hade hissats upp som en av favoriterna till VM 2018 efter David Beckham och prins Williams framträdanden.
Men i stället gick fotbollsVM 2018 – Ryssland.
Och VM 2022 till - Qatar.
FIFA-delegaterna undrar nu om det går att växla qatariska riyals och rubel under bordet på Forex.

I Quatar är det tillåtet att köpa dyr alkohol på exklusiva barer, men polisen griper och fängslar den som dricker den.
Så det var ett riktigt bra val.
Alla packade stridstupper sitter i buren, och resten av fotbollsälskarna kan njuta och ha trevligt.
Bra idé för AIK och Djurgårn, ja hela allsvennskan förresten, flytta matcherna till Qatar, så kan barnfamiljerna våga gå och titta igen.

Aftonbladet DN SvD

12 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-12-02 19:32

    Den bistra sanningen är väl att Storbritannien är konkursfärdig, då vågar man inte satsa där...

    SvaraRadera
  2. Macho-man kunde ha besparat sig mutorna, gett pengarna till fattiglapparna i UK mot att de drog sig ur frivilligt!

    SvaraRadera
  3. Englands storhetstid är sedan länge förbi ,såväl som "United Kingdom" som på fotbollsplanen.Märkligt nog tycks man inte ha uppfattat detta i vårt land.Liksom l958 sänder man fortfarande tipsextra från Ö`n,men idag med ett minimum av underhållningsvärde.Svensk sportpress jamar med så gott man kan..Bortsett från "världens bäste" Zlatan,prydes deras sidor av engelska fotbollsidoler,lika okända som deras kunnande på plan.(Vill minnas att mitt lag Deutschland, segrade stort över dem vid sommarens WM).Av detta framgår att jag på intet sätt sörjer valet av Ryssland-i detta fall-

    SvaraRadera
  4. Ryssland behöver ta emot omkring fem miljoner invandrare årligen för att kompensera den minskande befolkningen, sade chefen för landets invandrarverk i går, onsdag.
    Kanske vi kan få bidra med några arbetslösa????

    SvaraRadera
  5. Inte min typ...... :-D
    /B-M

    SvaraRadera
  6. Inte min typ heller

    /Öbon

    SvaraRadera
  7. Ulf Hjertén2010-12-03 11:05

    Gillar ironin om engelska och svenska och alla andra fotbollshuliganer. Men ingen i världen kan få mig att tro att valet av värdländer inte föregåtts av stora "bjudningar" läs mutor. Blatter är en makthanne i lika stor utsträckning som Putin och Milans ägare Berlusconi. Att lägga ner enormt många miljarder för avkylning av arenorna för att fotboll överhuvud ska kunna spelas i 45 gradig värme, det är för mig ett resursslöseri utan all like. Lika vansinnigt som att bygga samhällen på månen. Var det någon som hade hört talas om Babels torn?

    SvaraRadera
  8. Blatter är en såphal mutkolv som aldrig hört talas om Transparency International. Men vilka är vi? Som ser, men tittar bort?

    SvaraRadera
  9. Thorsten Schütte2010-12-03 12:30

    Jag tittar bort för idrott intresserar mig inte. Annars skulle jag sannolikt bli upprörd...

    SvaraRadera
  10. Idrott intresserar mig, dock ej "specialindrotten" fotboll. Eller hockey.

    Men visa EM, VM i gymnastik, både AG eller trupp på teve och jag sitter som klistrad. Eller utförsåkning, längdskidor, skidskytte, simning, simhopp (tom tandemhopp), short track, hästhoppning ... you name it. Kan tom tänka mig att titta stundtals på konståkning.

    Visste ni förresten att Sverige tog silver i truppgymnastik för herrar i EM häromveckan?

    Nä, tänkte väl det.

    Det är bara seeeeega ligamatcher i den däringa bollsporten för hela slanten.

    /Öbon

    SvaraRadera
  11. Ulf Hjertén2010-12-03 17:35

    Öbon! Jag tillhör den miljard människor som gillar fotboll, född och uppvuxen med Elfsborg som jag är. Tillhörde ungdomsfotbollen samtidigt som han "Foten" ni minns, han som blev statsminister. Dessutom är jag intresserad av idrott överhuvud, men jag börjar förlora tilltron till idrotten inte minst på grund av de väldiga pengar som cirkulerar och som dessvärre letar sig in i fel fickor. Tänk om all annan kultur fick en spottstyver av TV reklampengarna som regnar över framförallt fotbollen. Det vore något det.

    SvaraRadera
  12. Thorsten Schütte2010-12-03 18:33

    truppgymnastik för herrar - är det något militärt?
    Sedan måste jag alltid tänka på versen:
    Idrott är att vara före
    Vid ett fånigt litet snöre

    SvaraRadera