söndag 28 november 2010

Y, señora Lunatíco, no hay realmente nada loco en ello.


Solens flera miljarder år av självständighet har nu fått ett slut.
Angeles Duran fick en helt lysande affärsidé och registrerade sig som solens ägare hos myndigheterna efter att hon läst om en amerikan som gjort samma sak för månen och de flesta av solsystemets planeter. Så nu har papper på att hon äger den, och alla som använder Angeles Durans lysande ägodel framöver får betala för det.
– Det finns ingen hake. Jag har juridiskt stöd för mitt anspråk, jag är inte dum, jag kan lagen, och jag kom på det först, säger den 49-åriga kvinnan från Galicien i nordvästra Spanien.
"registrerade sig som solens ägare hos myndigheterna"??????? Vilka då myndigheter???
Fattar kvinnan att hon nu har ägaransvar och förväntas sköta den löpande verksamheten?
Själv tänker jag kontakta Generales Reclamaciones de los Consumidores, jag är ingen nöjd kund, det är november och jag är för egen del pisstrött på mörkret. Jag ställer krav på åtgärder mot solbristen - Skruva upp!
Om inte adekvata årgärder vidtas så kommer jag att kräva ett rekordskadestånd till hela svenska folket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar