måndag 8 november 2010

Gårdagens dubbel i Malmö


Verligen Malmös dag ! skriver Sydsvenskan, som alltid älskar Malmö, fast mest igår.
Alla tycks ha sina speciella skäl. Ilmar Reepalu t.ex hoppas att gripandet kan lösa även det han själv utsatts för:
–" Jag utgår från att polisen kommer att jämföra kulorna från mannens vapen med de kulor som avlossades genom fönstret till mitt hem för två år sedan."
Här ska det prioriteras!

Gripandet har kunnat ske med hjälp av allmänhetens tips, flera av de boende i området har lagt märke till att han kommer och går på konstiga tider.
- Ofta skyndar han sig in till lägenheten och stänger genast efter sig, berättar en granne.
00000jjjjjjj.
Det kan vara vilken flygvärdinna som helst.

En annan person minns att 38-åringen gillade afrikansk musik och brukade säga att musiken förenar alla.
– Därför känns det så konstigt att han är misstänkt för att skjuta mot invandrare.

Så Malmöpolisen understryker:
-"Vi vill hela tiden ha in mer tips. Vi behöver det."

Ja, verkligen, det behöver de säkert, kanske med liiiiiite mera kött på.

En mörkhyad man skriver:
-" Jag är från New York och där händer sådant här hela tiden. Jag har varit i Malmö i snart två år och inte haft några problem med att jag är svart.
Men när jag pratar med folk på puben över en öl på kvällarna märker jag att många är upprörda över att så många invandrare lever på olika bidrag. Folk här i Sverige talar tyst om sådana saker. Det är kanske därför den här mannen fått spel. Det ska bli intressant att höra hans motiv den dag förhören blir offentliga."

Tydligare kan inte mina krav på öppenhet om invandringens för- OCH nackdelar sägas!

Dessutom önskar jag mig att de övriga 50-talet ouppklarade skjutningarna i Malmö skall ges högsta prio. Det sänder galet tokiga signaler om skott från "etnisk" svensk mot invandrare blir en stor riksangelägenhet. Medan om skott från "etniska" invandrare mot "etniska" invandrare möts av Malmöpolisens gääääsp.


Expressen SvD DN GP DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar