lördag 23 oktober 2010

We shall overcome one day - yeah right.


Min läsare Thorsten Schütte sa, angående vi älskar Malmö-kampanjen...
"Lätt att göra sig lustig, men på något sätt måste man väl markera och skapa en motbild, när personer med invandrarutseende måste känna sig som svampplockare under älgjakten..."

Ja, tyvärr, det är lätt att göra sig lustig, de snarast inbjuder till det. Jag har så fruktansvärt svårt för den här lallande dagismentaliteten. Visst de menar väl, men det gjorde Birgit Friggebo också.
Det är inte möjligt att sätta Malmökramare som plåster på en stad i totalhaveri. Jag önskar mig uttalande, agerande och politisk kraft av ett helt annat slag!
Vad menar du Thorsten, att kampanjen tillför för de arma människor som är drabbade?
Vad säger ni andra läsare?

10 kommentarer:

  1. Carina-Fina,du ställde frågan till Thorsten S,vad han anser "kampanjen" tillför !!!
    När N Y på 80-talet skapade detta hjärta på sin logo,tog man tydligen inget märkesskydd...Nu kopierar snart alla städer på jorden,men de som sist av alla skulle nyttja den,tycker jag är Malmö.Som svar på din fråga:Noll och Intet...Denna form av konstlat hyckleri,har sedan länge levt ut sin roll !!!

    SvaraRadera
  2. Det är så mycket som gått fel.Över öresundsbron smugglas det friskt både narkotika, sprit, vapen och människor.
    Detta för med sig STORA problem.
    Vi som tycker om vår stad vill kunna fortsätta göra det.
    När man skriver till politiker så bollas problemet till någon "annan".
    När domare och åklagare gömmer sig och måste ha livvakt har det för länge sedan gått för långt.De som har instrumentet att döma de krimminella (och deras anhöriga som skapar allehanda "tumult" vid rättegångar), de fegar ut. Det känns som om "vissa" få uppföra sig hur som helst(och det gör de).De skrattar åt oss för deras handlande får ingen konsekvens, så gör man om det gång på gång.
    Polisen har många gånger ett otacksamt jobb när inte vårta domare dömer ( eller utvisar).
    Projekt är lätta att starta upp i Malmö. Tex. Lugna gatan. Inte blev det lugnt på gatan! Man anställde killar som var före detta krimminella. Pyttsan, vilken nit man gick på.Det visade sig att de rekryterade fler killar till krimminella gäng!! Skattebetald brottsrekrytering!!

    Jag tycker att SDS tramsar sig och inte inser vart vi är och är på väg.
    De borde uppmana våra folkvalda att ta sitt ansvar att rätta till allt som blivit fel.

    Jag vill kunna älska Malmö!

    vänligen, Eva-Marie

    SvaraRadera
  3. Tack Eva-Marie för en direktrapport!

    Själv har jag haft gudomlig möjlighet genom mitt jobb att ligga på övernattningar i Malmö. Det ÄR en lycka att besöka denna stad, att få cykla runt, spendera en dag på Kallbadhuset på Ribban, att simma ut mot Turning Torso........
    Det är en stor sorg i mitt skånska hjärta att se detta politiska misslyckande.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2010-10-23 19:28

    "detta politiska misslyckande."
    Nja, en ensam vetvilling som skjuter folk han inte har en personlig relation till och därmed först avslöjar sig när han blir dristigare och dristigare och begär ett misstag är knappast ett politiskt misslyckande. Sådant kan man helt enkelt inte helt skydda sig för. Och kampanjen, ja jag inser att den inte gör stor nytta, men, motsats till många andra åtgärder, ingen skada heller. Och kanske den för ihop människor som borde prata med varandra!

    SvaraRadera
  5. Det är kanske dags får politikerna att skapa fler platser inom psykvården som en åtgärd mot vettvillingarna.
    Mycket behöver göras. Hur som helst så är det sjukt.

    Ribban är underbar, har du privat brygga 4a? Min favorit.

    vänligen , Eva-Marie

    SvaraRadera
  6. En ensam galning? Vem vet.
    Och ett samhälle som efter mörkrets inbrott styrs av olika gangstergrupper, kan det vara nåt annat än ett politiskt misslyckande?

    SvaraRadera
  7. Eva-Marie, tyvärr ingen egen brygga, men min Björn är mycket stolt medlem i Malmö Bastugille. Han har firat en del jul och nyår där med glögg och iskalla dopp, medan jag har varit ute och flugit långa charterslingor.
    Ahhh - underbara dagar!

    SvaraRadera
  8. Måhända en liten "Laser-Muhammed i farten?

    SvaraRadera
  9. Rättelse!
    Skulle stå provat brygga 4. Det finns inga privata bryggor på Ribban som väl är.

    vänligen , Eva-Marie

    SvaraRadera
  10. Den som fick sin butik beskjuten igår, var med om antivåldsdemonstrationerna några timmar tidigare, se t ex http://www.dn.se/nyheter/sverige/butiksagare-beskjuten-efter-demonstration-1.1194943

    En slump? En otroligt olycklig slump? Kanske.
    Kanske inte.

    I likhet med de flesta andra har jag ingen susning om det är en ensam galning eller om det är på något sätt organiserat. Jag vill inte ens spekulera i det.

    I vilket fall går mina tankar till alla drabbade.

    /Öbon

    SvaraRadera