fredag 29 oktober 2010

t´baks


I förrgår fick jag en plötslig blodtryckssänkning, 120 genom 75, jag yrslade, kräktes, kallsvettades och hade svimningskänslor. Tid beställd hos min läkare till den 3e.
Idag var det ingen vanlig dag, för jag skulle, efter att ha gett upp hoppet om att mina öronproblem "snart skulle gå över av sig själv" som lovats från läkarhåll, nu äntligen, äntligen, äntligen få operera öronen och få tillbaka flygförmågan.
Och så vinglar jag in på operationsrummet fullkomligt dränkt i kallsvett och illamående, och då visar blodtrycket 90 genom 40, vad är nu detta?? Inte underligt jag känt mig matt.
Men avbryta operationen? Nätack, inte tal om.
Så nu är det gjort.
Nu ska jag börja kolla resesajterna.
Om jag bara inte var så slut.

6 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-10-29 14:34

    Grattis, jag håller tummarna för bra och snabb läkning och att örönen sedan tål flygets tryckvariationer. Och att blodtrycket och diverse andra medicinska parametrar åker jojo inför en operation, det är inget ovanligt alls!

    SvaraRadera
  2. Tack för tröst, Thorsten!

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, låter verkligen inte bra.

    Håller också alla tummar!


    /Öbon

    SvaraRadera
  4. Goa, Öbon, trevlig helg till dig och din familj!

    SvaraRadera
  5. Krya på dig.
    vänligen, Eva-Marie

    SvaraRadera
  6. Omtanken värmer mycket, tack Eva-Marie!

    SvaraRadera