måndag 25 oktober 2010

Spik i foten Sydsvenskan!


Sydsvenskan: MALMÖBORNA ENIGA - VI ÄLSKAR MALMÖ!
2 miljoner har redan skrivit under, nästan lika många miljoner som på Aftonbladet "GILLAR OLIKA".
Det är jätte-, jättegulligt.
Men om man jämför med 20åriga Marisol Valles Garcia mod, vilja och kraft när hon av kärlek till sitt land tar på sig jobbet som polischef på en ort i Mexico, för att stoppa våld, knark och vapen - ja, då blir det ju lite....ehhh....fånigt kanske.....naivt kanske.......lite lamt kanske..........lite vilja men inte kunna...... kanske?!?

10 kommentarer:

  1. Du är en strålande pärla... Jag är glad att jag hittade din blogg!

    Erik

    SvaraRadera
  2. Vad glad du gör mig. Tack!

    SvaraRadera
  3. Hur ska man kunna jämföra det?

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2010-10-26 10:56

    Håller med föregående inlägg, här jämförs små vildäpplen med ett jättestort superpäron!

    SvaraRadera
  5. Om man vill förändra världen - varför sikta på månen när man kan nöja sig med ett stenskärv???????
    Just när jag bestämt mig för att tiga ihjäl Yxskaft så fick han oväntat stöd.

    SvaraRadera
  6. Carina-Fina:
    Vad menar du? Hur ska det jämföras?

    SvaraRadera
  7. Thorsten Schütte2010-10-26 13:59

    Tja, jag menar bara att man ha realistika nivåer på sina förväntningar, sätter man ribban för högt vågar ingen hoppa!

    SvaraRadera
  8. Sätter man ribban på en lallande dagisnivå händer i gengäld ingenting.

    SvaraRadera
  9. Bättre att göra nånting än ingenting...

    SvaraRadera
  10. Ja, det är gulligt.
    Och jag, om nån, älskar Malmö. Helt utan gullegullkampanjer, dessutom.

    SvaraRadera